هشدار خواهر رهبر کره شمالی به اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی

 «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی ، ضمن انتقاد از اقدامات کره جنوبی مبنی بر ارسال بالن‌های تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ، این اقدام سئول را تحریک آمیز دانست و آن را غیرقابل تحمل خواند و نسبت به واکنش متقابل هشدار داد.

«کیم یو جونگ»، از اینکه کره جنوبی این فعالیت‌ها را متوقف نکرده است ابراز نارضایتی کرد.

کیم در این باره گفت: «پناهجویان کره شمالی که در کره جنوبی زندگی می‌کنند اخیراً اعلامیه‌هایی را علیه رهبر کره شمالی پخش کرده‌اند. با این حال مقامات کره جنوبی آن‌ها را متوقف نکرده‌اند.»

او همچنین بیان کرد: «دیگر نمی‌توان این اقدامات را تحمل کرد. ما این حرکت را تهدیدی جدی برای دولت خود می‌دانیم و به آن واکنش نشان خواهیم داد. ما دیگر نمیتوانیم سکوت کنیم.».

اما او جزئیات بیشتری درباره اقدام متقابل کشورش اعلام نکرد.

روز جمعه، گروه هایی در کره جنوبی گفتند که ۱۰ بالون بزرگ حامل ۵۰ هزار اعلامیه به همراه ۵۰۰۰ اسکناس یک دلاری را به مرز‌های کره شمالی روانه کردند.

این اولین مورد پس از اعلام ممنوعیت فرستادن اعلامیه علیه کره شمالی توسط سئول در اواخر ماه مارس بوده است.

این ممنوعیت چند ماه پس از انفجار دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره در شهر مرزی کاسئونگ، به وسیله کره شمالی، اعمال شد.

دولت کره جنوبی گفته است که این ممنوعیت برای محافظت از جان و امنیت ساکنان مناطق مرزی ضروری است. زیرا این نوع اعلامیه‌ها اغلب رهبر کره شمالی را مورد انتقاد قرار می‌دهد و باعث تحریک پیونگ یانگ می‌شود.

چندی پیش نیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برنامه هسته‌ای کره شمالی را مورد انتقاد قرار داده بود و آن را تهدیدی جدی برای کشورش دانسته بود. پیونگ یانگ نیز در جواب اعلام کرده بود اگر آمریکا به سیاست‌های جنگ سرد در برابر کره شمالی دست بزند با بحران بدتری مواجه خواهد شد.