تماس مقام‌های اروپا و رژیم صهیونیستی درباره افزایش تنش در فلسطین اشغالی

مقام‌های اروپا و رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه افزایش درگیری‌ها در فلسطین اشغالی را به بحث گذاشتند.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی جانبدارانه در حساب توئیتری خود مدعی شد: «با گابی اشکنازی [وزیر خارجه رژیم صهیونیستی] صحبت کردم تا حملات راکتی حماس علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و اتمام خشونت‌ها در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین اشغالی را خواستار شوم».

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس در ادامه نوشت: «با توجه به نزدیک شدن به روز عید [فطر] خاتمه دادن به این خشونت‌ها اهمیت بالایی دارد».

از سوی دیگر «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در حساب توئیتری خود نوشت با  «ریوون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی صحبت کرده است.

میشل مدعی شد: «از افزایش خشونت‌ها و هدف‌زنی‌های تصادفی بسیار نگران هستم. تنش‌زدایی و جلوگیری از جان باختن شهروندان بی‌گناه از هر دو طرف، باید در اولویت باشد».

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند. اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران مناطق مختلف در نوار غزه است.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه تاکنون ۴۳ تن به شهادت رسیده و ۲۹۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.