درخواست عفو بین‌الملل  درباره فلسطین

سازمان عفو بین‌الملل ، عصر امروز (چهارشنبه)، در صفحه توئیتری خود در بیانیه‌ای خواستار توقف نقض حقوق فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی شد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه مذکور اعلام کرد: «زمان آن رسیده که اعضای شورای امنیت از جمله آمریکا دست از تعلل در نشست امروز بردارند و فورا از اسرائیل بخواهند که نقض آشکار [حقوق فلسطینی‌ها] از جمله کوچاندن خودسرانه فلسطینیان را متوقف کند».

در ادامه بیانیه یادشده تأکید شده است: «اکنون زمان اقدام فوری فرا رسیده است پیش از آنکه افزایش خشونت‌ها جان غیرنظامیان بیشتری را بگیرد».

این سازمان از شورای امنیت همچنین خواست که «کارشکنی‌های حقوق‌بشری را که در اراضی اشغالی فلسطین در حال انجام است، به شدت محکوم کند».

سازمان عفو بین‌الملل همچنین از سازمان ملل خواست که از اسرائیل و حماس بخواهد «به قوانین بین‌المللی انسانی و حقوق بین‌‌الملل انسانی احترام بگذارند».

در پایان این بیانیه تأکید شده است که کودکان و غیرنظامیان فلسطینی هم‌اکنون در حال کشته شدن هستند و هم‌‌اکنون باید اقدامات لازم صورت گیرد.

این در حالی است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته علی‌رغم ابزار نگرانی از افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد».

این موضع آمریکا در قبال اقدامات تل‌آویو در حالی است که وزارت بهداشت نوار غزه، لحظاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه، تاکنون، ۵۳ نفر از جمله ۱۴ کودک و ۳ زن به شهادت رسیده‌اند.