واکنش مقامات کشور‌های مختلف جهان به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین

سران و مقامات کشور‌های مختلف جهان ضمن واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ، خواهان پایان تنش‌ها در غزه و سرزمین‌های اشغالی شده و دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت کردند.

واکنش نخست‌وزیر انگلیس به تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس امروز چهارشنبه با ابراز «نگرانی شدید درباره خشونت‌های فزاینده و کشته شدن غیرنظامی‌ها در سرزمین های اشغالی» دو طرف را به خویشتن داری فراخواند و خواهان «کاهش فوری تنش » شد.

وزارت خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما هدف قرار دادن نمازگزاران در بیت‌المقدس و هدف قرار دادن غزه را با موشک محکوم می‌کنیم.»

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در گفتگو با گابی اشکناری وزیر امور خارجه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) حملات راکتی حماس علیه غیرنظامیان را محکوم کردم و خواستار تنش زدایی در اسرائیل و سرزمین اشغالی فلسطین شدم. در حالی که به عید نزدیک می شویم توقف خشونت ها اهمیت ویژه ای دارد.»

نخست‌وزیر انگلیس در توئیتی نوشت «من از اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌خواهم از لبه پرتگاه عقب نشینی کنند و دوطرف خویشتن داری از خود نشان دهند. انگلیس درباره خشونت‌های فزاینده و کشته شدن غیرنظامیان بسیار نگران و امیدوار است تنش‌ها فورا کاهش پیدا کند».

اردوغان از مجامع بین‌المللی خواست تا به رژیم صهیونیستی درسی فراموش نشدنی بدهند

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در تماسی که با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود داشت در خصوص اتفافات فلسطین صحبت و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه تاکید شده است اردوغان در این گفتگو از مجامع بین‌المللی خواست تا به رژیم صهیونیستی درسی فراموش نشدنی بدهند، ترکیه نیز برای این هدف تمام تلاش خود را می‌کند.

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر ضرورت پایان یافتن اقدامات تحریک آمیز علیه مردم فلسطین

«برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق در تماسی تلفنی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع در قدس و سرزمین‌های اشغالی گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی رئیس‌جمهور عراق اقدامات نیرو‌های صهیونیست علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی را محکوم کرده و بر ضرورت پایان یافتن اقدامات تحریک آمیز و هدف قرار دادن غیرنظامیان که خلاف حقوق بشر و قانون بین المللی است تاکید کرد.

محمود عباس هم در این گفتگوی تلفنی از مواضع دولت عراق در قبال مساله فلسطین قدردانی کرد.

عطوان: مقاومت با موشک باران تل آویو و حیفا پاسخ نتانیاهو را داد

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: ”نتانیاهو شتابان به قاهره و دوحه روی آورد و از آن‌ها خواست تا برای نجات و میانجیگری به منظور برقراری آتش بس وارد عمل شوند، اما مقاومت مخالفت کرد و شب گذشته با شلیک هزار موشک به تل آویو، بئر السبع، حیفا و یافا پاسخ داد. اسماعیل هنیه و زیاد النخاله نیز به میانجیگران عرب تاکید کردند خود را برای یک جنگ طولانی مدت آماده کرده اند، به اشغالگران اعتمادی ندارند و فقط از یک دهم سلاح‌های خود استفاده کرده اند و سلاح‌های مخفی آن‌ها بیشتر از این مقدار است. “

نخست‌وزیر پاکستان: کنار غزه و فلسطین ایستاده‌ایم

«عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان در توئیتی تاکید کرد که کنار مردم غزه و فلسطین می‌ایستد و از آن‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

عمران خان در توئیتی، تصویری از «نوام چامسکی»، متفکر آمریکایی را منتشر کرد که روی آن از زبان یک فلسطینی نوشته شده است: «شما آب من را می‌گیرید، درختان زیتون را می‌سوزانید، خانه من را خراب می‌کنید، کار من را می‌گیرید، سرزمین من را می‌دزدید، پدرم را زندانی می‌کنید، مادرم را می‌کشید، کشور من را بمب گذاری می‌کنید، مرا گرسنه نگه می‌دارید، به من توهین می‌کنید، سپس مرا سرزنش می‌کنید: چرا یک موشک شلیک کردم؟!»

تاکید حماس بر پرتاب موشک‌های طولانی برد به مواضع صهیونیست‌ها

«موسی ابو مرزوق» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: اروپاییان به‌طور دائم با ما در تماس هستند و می‌خواهند دست از پرتاب موشک‌های کوتاه بردمان برداریم، آن‌ها می‌گویند اگر پرتاب موشک‌ها را متوقف نکنیم در بازسازی غزه به ما کمک نمی‌کنند، من اعلام می‌کنم به امید خدا پرتاب موشک‌های کوتاه برد را متوقف خواهیم کرد و موشک‌های طولانی بردمان را پرتاب می‌کنیم.

انتقاد ۶۲ سازمان تونسی از سکوت دولت‌های عربی در برابر جنایات صهیونیست‌ها

بیش از ۶۰ سازمان تونسی سکوت رسمی دولت‌های عربی را در قبال جنایاتی که صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان به خصوص در قدس اشغالی و نوار غزه مرتکب می‌شوند محکوم کردند.

این سازمان‌ها اعلام کردند اشتیاق نظام‌های رسمی عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب شده این رژیم تشویق شود تا بر بی‌اعتنایی و عربده‌کشی‌اش بیافزاید.

 این سازمان‌ها سکوت رسمی عربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را در حق ملت و سرزمین فلسطین محکوم کرده اند. این سازمان‌ها از همه نیرو‌های ملی در کشور‌های عربی و از همه آزادگان جهان خواسته اند تحرکاتشان را برای یاری ملت عربی فلسطین در قدس و کرانه باختری و غزه و سراسر فلسطین تشدید کنند.

روسیه: تلاش‌های اسرائیل برای تغییر اوضاع قدس غیرقانونی است

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد تلاش‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تغییر اوضاع قدس ازجمله از جنبه جمعیتی، اقدامی غیرقانونی است.

اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران خواهان بازخواست رژیم اشغالگر برای هدف گرفتن خبرنگاران شد

اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران اعلام کرد: خواهان تحریک فوری بین‌المللی برای بازخواست اسرائیل به‌خاطر هدف قرار دادن عامدانه خبرنگاران هستیم.

رئیس مجلس کویت خواستار رسوا کردن تلاش‌های رژیم صهیونیستی شد

مرزوف غانم، رئیس مجلس کویت نیز گفت: باید بر کار دسته‌جمعی برای رسوا کردن تلاش‌های رژیم صهیونیستی انجام شود.

حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و درگیری‌ها بین دو طرف همچنان از دو روز گذشته شدت پیدا کرده و همچنان ادامه دارد. این رژیم علاوه بر فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده و ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده و زخمی کرده است.

ادامه جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: اسرائیلی ها و فلسطینی ها مستحق زندگی در امنیت و امنیت به اندازه مساوی هستند؛ یک مقام ارشد آمریکایی برای دیدار با طرف های مربوط به بحران خاورمیانه به اسرائیل سفر می کند.

وی ضمن بیان این مطلب که «خشونت در خاورمیانه ما را از راه حل دو دولتی بیشتر و بیشتر دور می کند»، مدعی شد: آمریکا حملات موشکی آغاز شده از غزه را به شدت محکوم می کند.

واشنگتن همچنان مانع صدور بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی

منابع دیپلماتیک گزارش دادند: واشنگتن هنوز موضع خود را در مورد ممانعت از صدور بیانیه علیه اسرائیل تغییر نداده و معتقد است این بیانیه به کاهش تنش کمک نخواهد کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک، «پیشنهاد شده بود که به جای بیانیه رسمی یک بیانیه مطبوعاتی صادر شود که آمریکا این پیشنهاد را هم نپذیرفته است.»

در حال تکمیل...