ادعای مقام صهیونیست درباره آتش بس

«الکساندر بن زوی» سفیر رژیم اشغالگر صهیونیست در روسیه، در بیانیه‌ای ادعا‌هایی درباره تنش‌های کنونی در غزه مطرح کرده است.

این مقام صهیونیست امروز (جمعه) در سخنانی مدعی شد: «هیچ جنگ تمام عیاری میان اسرائیل و فلسطین نخواهد بود؛ چنانچه موشک‌ها در غزه متوقف شوند، ما  آماده آتش‌بس هستیم.»

او در ادامه مدعی شد «اسرائیل در تنش‌های غزه از آمریکا کمک نظامی اضافه‌ نخواهد گرفت و در مذاکرات با فلسطینی‌ها آماده امتیازدهی است.»

این در حالی است که ساعاتی پیش «ایتای بارون» کارشناس موسسه پژوهشی امنیت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۱۳ رژیم صهیونیستی با اذعان به توانایی حماس در بر هم زدن معادلات، افزود: «باید اعتراف کنیم جنبش حماس توانسته زندگی میلیون‌ها اسرائیلی را مختل کند. توانایی اسرائیل در ضربه زدن به برنامه موشکی حماس به دلیل مخفی بودن آن، بسیار محدود است.»

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز در این باره نوشت که از شروع جنگ تاکنون به خصوص در مناطق نزدیک به غزه تجمعات بیش از ۱۰ نفر تقریبا ممنوع شده است. زندگی در این مناطق تقریبا فلج شده است.

از طرفی «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا، خواستار مجازات کابینه رژیم صهیونیستی برای جنایت علیه مردم غزه شده است.