درخواست فوری سفیر فلسطین در روسیه

«عبدالحفیظ نوفل» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» خواستار نشست فوری گروه چهارجانبه موسوم به «صلح خاورمیانه» (شامل روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) در سطح وزرای امور خارجه شد.

وی در این خصوص گفت: معتقدیم موضع کنونی روسیه سازنده است و نه تنها باید حفظ شود بلکه باید توسعه یابد.

او در ادامه اظهار داشت: لازم است که نشست گروه چهارجانبه خاورمیانه در سطح وزرا در مسکو یا جای دیگری در اسرع وقت تشکیل شود. این برای جلوگیری از روند خطرناک وقایع لازم است.

پیشتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه «الشاطئ» و قتل عام دو خانواده فلسطینی، خواستار حمایت جامعه جهانی از ملت فلسطین شد. رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه با بمباران اردوگاه الشاطئ در غرب نوار غزه ۱۰ فلسطینی از دو خانواده ابوحطب و الحدیدی (هشت کودک و دو زن) را به شهادت رساند.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه بار دیگر به اظهار نظر درباره تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی و تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه پرداخت.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت روسیه مُصرانه تلاش می‌کند تا از شدت تنش‌ها در وضعیت کنونی اسرائیل و فلسطین بکاهد. وی در ادامه توضیح داد: «اکنون اولویت این است که دو طرف درگیری فلسطین و اسرائیل به مسیر حل و فصل سیاسی و روش‌های دیپلماتیک تحت نظارت سازمان ملل برگردند.»

سخنگوی کرملین افزود: «مشخص است ک درگیری‌ها اکنون در مرحله وخیمی قرار دارد ولی همگان باید بیشترین تلاشی را که می‌توانند [برای کاهش تنش‌ها] انجام دهند».

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، آمریکا و کشورهای اروپایی به جانبداری از این رژیم پرداخته‌اند.

به گفته سازمان دفاع مدنی در غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نواز غزه تا صبح امروز (شنبه - ۱۵ مه)، ۱۳۹ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن بوده است.