واکنش تند کوزوو و بوسنی به توئیت نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو با انتشار توئیتی به همراه پرچم‌های شماری از کشور‌ها از جمله بوسنی و کوزوو ، از حمایت آنان از تل‌آویو در حمله به نوار غزه و کرانه باختری تشکر کرد.

«آلبین کورتی»، نخست وزیر کوزوو با انتشار توئیتی در پاسخ به نتانیاهو تاکید کرد: صهیونیسم و نازیسم تفاوتی با یکدیگر ندارد.

کورتی افزود: کوزوو از اسرائیلی‌ها در برابر نازی‌ها حمایت کرد و امروز هم باید در کنار فلسطینی‌ها بایستد. آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایت علیه بشریت است. تفاوتی بین نازیسم و صهیونیسم وجود ندارد.

نخست وزیر کوزوو خواستار آزادی ملت فلسطین و همه ملت‌های مظلوم در جهان شد و چند عکس را منتشر کرد که از جمله آن‌ها یک کودک فلسطینی است که در برابر آوار خانه‌اش نشسته است و تصاویر دیگر هم مربوط به کودکان فلسطینی است که نظامیان اشغالگر صهیونیست آن‌ها را بازداشت می‌کنند.

«سفیک دوینوویچ»، عضو شورای ریاستی بوسنی و هرزگوین با انتشار توئیتی، حمایت کشورش از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تکذیب کرد و نوشت: پیام من برای نتانیاهو آن است که ما در بوسنی و هرزگوین هرگز نمی‌توانیم از قتل غیرنظامیان بی‌گناه در غزه به دست نیرو‌های اسرائیلی حمایت کنیم. از نتانیاهو می‌خواهیم تا حملات نابرابر به غزه را متوقف کند و به دنبال تحقق صلح باشد.

«بصیرا ترکوویچ»، وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین نیز با انتشار توئیتی نوشت: بوسنی و هرزگوین فقط از صلح و تلاش‌ها برای دستیابی به حل عادلانه حمایت می‌کنند. خشونت نمی‌تواند باعث برقراری صلح و ثبات دائم شود. خواهان توقف فوری حملاتی هستیم که در آن غیرنظامیان کشته می‌شوند و از راهکار تشکیل دو دولت حمایت می‌کنیم و باور داریم که فقط مذاکره می‌تواند باعث تحقق صلح دائم شود. همچنین از طرح‌هایی که به توقف موج خشونت‌ها کمک کند، حمایت می‌کنیم.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی در حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن از جمله قدس اشغالی طی یک هفته گذشته به ۲۱۸ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۶۰۷ نفر افزایش یافت.