درخواست اردوغان از پاپ برای کمک به پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها

«رجب طیب اردوغان » رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با « پاپ فرانسیس » رهبر کاتولیک‌های جهان از وی خواست برای پایان دادن به کشتار فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی کمک کند.

طبق اعلام دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان در این تماس گفت: فلسطینی‌ها همچنان مورد قتل عام قرار خواهند گرفت مگر آن که جامعه جهانی اسرائیل را مجازات کند... با تحریم‌ها.

به گزارش روزنامه «حریت»، وی افزود پیام پاپ در این خصوص برای بسیج جهان مسیحیت و جامعه بین‌المللی از اهمیت زیادی برخوردار است.

رجب طیب اردوغان اخیراً در پیامی توییتری هم خواستار پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی شده بود.  وی در این خصوص نوشت: اقدامات اسرائیل که در تضاد با تصمیمات سازمان‌های بشردوستانه، حقوق اساسی بشریت و قوانین بین‌المللی و تمامی ارزش‌های انسانی است، باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.

رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه هفته جاری نیز در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی، غزه، مسجد الاقصی و فلسطینیان، از جامعه بین‌الملل خواسته بود هرچه سریع‌تر اقداماتی را علیه این رژیم اتخاذ کنند و درسی سخت به آن بدهند.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان نیز روز یکشنبه به افزایش تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها واکنش نشان داد.

پاپ ضمن محکوم کردن چرخه خشونت میان فلسطین اشغالی و غزه هشدار داد به شهادت رساندن کودکان فلسطینی «نشانه این است که آن‌ها به دنبال ساخت آینده نیستند بلکه می‌خواهند آن را نابود کنند». او در ادامه بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی که آغازگر این تنش‌ها بوده و عدم محق شناختن فلسطینیان در دفاع از خود، بیان داشت «از خود می‌پرسم: این نفرت و انتقام‌جویی چه چیزی به همراه خواهد داشت؟ آیا واقعاً فکر می‌کنیم که می‌توانیم با نابود کردن یکدیگر صلح ایجاد کنیم؟»

پاپ افزود:‌ «به نام خداوند که تمام انسان‌ها را با حقوق، وظایف و شرف برابر آفریده است و خواستار زندگی آن‌ها همانند برادران یکدیگر شده است، خواستار برقراری آرامش هستم».

رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون ۹۰ ساختمان از جمله سه برج مسکونی را تخریب کرده است. درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار اعلام شده از جنگ فلسطین برای دفاع از قدس، از افزایش تعداد شهدا به ۲۱۸ تن و نیز افزایش تعداد مجروحان به ۵۶۰۴ نفر خبر داده است.