حماس خبرهای مربوط به پذیرش آتش بس را رد کرد

جنبش حماس گزارش‌ها در مورد آمادگی احتمالی برای پذیرش آتش بس با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

عزت الرشق، یک عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «هیچ توافقی با رژیم صهیونیستی حاصل نشده است و زمان مشخصی برای آتش بس وجود ندارد.»

او در ادامه افزود: «تلاش‌ها و تماس‌های میانجی‌گران برای آتش بس بدون وقفه ادامه دارد.»

یک منبع رسمی در قاهره روز سه شنبه گفت که مصر پیشنهاد داده از روز پنجشنبه ۲۰ مه آتش بسی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برقرار شود.

این منبع در ادامه افزود: «ما منتظر پاسخ از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی هستیم و انتظار داریم عملیات نظامی در پایان این هفته متوقف شود.»

به گفته این منبع آگاه، یک هیئت مصری در امور امنیتی قرار است برای گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی به تل آویو سفر کند.

تماس با طرف فلسطینی نیز برقرار است، اما به دلیل حملات هوایی مداوم تاکنون هیچ بازدیدی از غزه برنامه ریزی نشده است. یک هیئت از رژیم صهیونیستی نیز برای رایزنی در مورد طرح آتش بس به قاهره دعوت شده است.

تنش‌های جدید در شرق قدس و در طول ماه مبارک رمضان اوج گرفت. رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر اقدام به اخراج اجباری ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح کرده بود.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری و شهید و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ فلسطینی، کشور‌های جهان را به درخواست‌های توقف درگیری و برقراری آتش‌بس فوری واداشته، مسئله‌ای که از سوی مقامات سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و همچنان خواستار تجاوزگری و نقض قوانین بین‌المللی و انسانی هستند.