کرونا عامل به وجود آمدن میلیاردرهای جدید

نشریه "بیلد" آلمان در گزارشی نوشت: بحران کرونا از میلیون ها نفر در دنیا شغل، درآمد وبسیاری امکانات را گرفت. تنها در آلمان محدودیت ها برای مقابله با کرونا ۳۰۰ میلیارد یورو خسارت اقتصادی به بار آورد.

اما با کشف واکسن چراغ ها در پایان تونل بحران کرونا روشن شد. واکسن های نجات دهنده زندگی انسان ها برای تولیدکنندگان موفق و سرمایه گذاران آن ها صندوق های پر از پول را به همراه آورد و بحران کرونا سبب شد تا حداقل ۹ میلیاردر جدید واکسن در دنیا شکل گیرد.

در راس لیست میلیاردرهای جدید "اوگر شاهین"، رئیس شرکت داروسازی بیون- تک و "استیفان بانسل" مدیر عامل شرکت مدرنا قرار دارند.

بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه People’s Vaccine Alliance این دو مدیر عامل هر دو در حال حاضر حدود ۴ میلیارد دلار ( ۳.۲۸ میلیارد یورو) ثروت دارند.

همچنین مدیران غول واکسن سازی چینی کانسینو CanSino و سرمایه گذاران اولیه مدرنا هم از جمله میلیاردهای جدید شکوفا شده در بحران کرونا هستند. سهام این شرکت بعد از تایید واکسن به شدت بالا رفت.

بر اساس این گزارش قیمت سهام شرکت مدرنا از فوریه سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰۰ درصد، سهام شرکت بیون تک بیش از ۶۰۰ درصد قیمت سهام شرکت چینی کانسینو هم حدود ۴۴۰ درصد افزایش یافت.