مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستیم

« سیدعمار حکیم »، رهبر جریان حکمت ملی عراق ، در دیدار «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین ، پیروزی برآمده از ایستادگی ملت فلسطین در درگیری اخیر با رژیم صهیونیستی را شایسته تحسین دانست.

در این دیدار که امروز در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق و با حضور گروهی از سران ائتلاف نیروهای حکومت ملی و نیز «احمد عقل»، سفیر فلسطین در بغداد برگزار شد، وزیر خارجه فلسطین حاضران را در جریان جزئیات تحولات اخیر در سرزمین‌های فلسطینی قرار داد و از نقش عراق در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

سیدعمار حکیم بر اهمیت بهره‌برداری از پیروزی اخیر برای افزایش وحدت ملی و تعیین قطب نمای اختلافات به سمت رویارویی با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن اختلافات داخلی تأکید و خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین مشمول مرور زمان نمی‌شود و مهم‌ترین اولویت فلسطینیان برای دستیابی به حقوقشان تقویت جبهه داخلی و همکاری همه نیروهای فلسطینی است.

وی افزود که درگیری اخیر نشان داد که با وجود همه مسائل و مشکلاتی که ملت‌ها به آن دچارند، مسئله فلسطین همچنان در وجدان عربی و اسلامی و انسانی زنده است و تأکید کرد که علت این زنده بودن، برتری حق ملت مظلوم فلسطین در زمین و تاریخ و آینده فرزندانش است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تکرار مواضع پیشین درباره مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب، بر حق فلسطینیان در داشتن کشوری مستقل و برخورداری از کرامت و حق پناهندگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌هایشان تأکید کرد.

حکیم همچنین گفت: ملت و دولت و مرجعیت و فعالان اجتماعی در عراق همگی حامی مسئله فلسطین هستند و این موضوع مورد اتفاق نظر همه گروه‌های و طیف‌ها در عراق است.