بلینکن: از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کنیم

 وزیر خارجه آمریکا تعهد دولت متبوعش و به ویژه شخص رئیس جمهور این کشور به آنچه به ادعای وی حمایت از «حق» رژیم صهیونیستی برای «دفاع» از خود خوانده شد، را بار دیگر متذکر شد.

آنتونی بلینکن که در آغاز سفر منطقه‌ای خود در اراضی اشغالی به سر می‌برد، در کنفرانسی خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی حضور خود را در تل‌آویو نشان داده تعهد آمریکا در قبال امنیت رژیم صهیونیستی و بازسازی غزه اعلام کرد. او گفت: حضور من شاهدی بر تعهد ما به امنیت اسرائیل، تلاش برای رفع بحران قدس، کرانه باختری و بازسازی غزه است.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به جنایات اخیر تل‌آویو در غزه افزود: ما از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کنیم و رئیس جمهور بایدن شخصاً به این حق متعهد است.

بلینکن گفتگو درباره نیاز رژیم صهیونیستی به تقویت گنبد آهنین و مذاکرات وین را از جمله موضوعات مورد بحث با مقامات صهیونیست اعلام کرد.

او در بخشی از اظهارات خود عنوان کرد: برای جلوگیری از بازگشت به خشونت، ما باید از ایجاد یک سامانه کمک بشردوستانه به غزه بدون آنکه مورد سواستفاده جنبش حماس قرار گیرد، حمایت کنیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما از اظهارات نتانیاهو در مورد خشونتی که در طی درگیری‌ها در داخل اسرائیل رخ داده استقبال می‌کنیم و بهبود این زخم‌ها نیاز به تلاش دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در این کنفرانس خبری، بار دیگر از دغدغه‌های خود در ارتباط با جمهوری اسلامی و «حق دفاع» از خود گفت.

بنیامین نتانیاهو در ابتدای سخنانش از بایدن و بلینکن برای حمایت از توسعه گنبد آهنین تشکر کرد. وی گفت: ما در صورت نقض آتش بس از سوی حماس متعهد به دفاع از خود هستیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مدعاهایش این را نیز افزود: اسرائیل حق دفاع در برابر ایران را دارد چرا که تهران به دنبال نابودی آن است. ما باید روند عادی سازی را با کشور‌های عربی تقویت کنیم.

نتانیاهو باز هم نگرانی خود در قبال برجام را یادآور شد و گفت: ما امیدواریم که واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران برنگردد و ما حق داریم در برابر هر تهدیدی از خود دفاع کنیم.

رژیم صهیونیستی در حالی نگران بازگشت آمریکا به برجام است و ادعای واهی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به طور مداوم از سوی مقامات این رژیم مطرح می‌شود، که خود با در اختیار داشتن بیش از ۹۰ کلاهک هسته‌ای خطری جدی برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود. موضوعی که همواره با سکوت جامعه بین المللی همراه بوده و هیچگاه از تدابیری که نسبت به برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ شده، در قبال برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبری نبوده است.