اذعان رسانه‌های صهیونیستی به مخدوش شدن وجهه تل آویو در جهان

 «اسیل سامی» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به اذعان رسانه‌های صهیونیستی به مخدوش شدن وجهه این رژیم در جهان پس از جنگ اخیر غزه پرداخت.

او گفت: رژیم صهیونیستی ها سال‌ها تلاش کردند این وجهه را از این رژیم جلوه دهند که یک کابینه متمدن و صلح دوست است، اما جنگ غزه، این وجهه را مخدوش کرد. تحلیلگران و ناظران رژیم صهیونیستی خودشان به این موضوع اذعان می‌کنند. هدف قرار دادن ساختمانی که دفاتر رسانه‌ها در آن قرار داشت، هزینه سنگینی برای رژیم صهیونیستی‌ها داشت و تاثیر آشکاری بر وجهه رژیم صهیونیستی گذاشت.

سامی افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران بین المللی نقش کارآمدتری در انتقال واقعیت اوضاع غزه به دور از روایت رژیم صهیونیستی، داشتند و اجازه دادند افکار عمومی بار دیگر به طرف مسئله فلسطین جذب شود.

تحلیلگر شبکه کان تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: شاید نقطه تحول در پوشش رسانه ها، حجم ویرانی‌هایی بود که در برابر چشمان آن‌ها رخ می‌داد. اما عامل تعیین کننده در آن، هدف قرار دادن ساختمانی بود که اسرائیل ادعا می‌کند سلاح‌های حماس در آن قرار داشت. اما دفتر شبکه الجزیره و نیز دفتر خبرگزاری آسوشیتد پرس در آن قرار داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: دامنه انتقادات به مطبوعات رژیم صهیونیستی هم کشیده شد، گابریل وایمن، استاد ارتباطات در دانشگاه حیفا معتقد است، رژیم صهیونیستی در جنگ رسانه‌ای شکست خورد.

او در مقاله‌ای که در روزنامه یدیعوت آحارنوت منتشر کرد، از تعامل رژیم صهیونیستی‌ها با شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با کسانی که آن‌ها را دشمنان خواند، انتقاد کرد. او به همین دلیل درک فراگیر و فوری از شیوه‌های انتقال گزارش‌های خبری به شیوه کارآمدتر را خواستار شد.

خبرنگار الجزیره در پایان گزارش خود عنوان کرد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دور از وجهه و هیبت این رژیم، درگیر بحث‌های زنده درباره جزئیات جنگ هستند و درباره لزوم بازگرداندن اسیران رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند. این رسانه‌ها میزبان خبرنگاران افراطی هستند که تلاش می‌کنند حق خودشان برای اجرای مناسک دینی در قدس را توجیه کنند. با ادامه تنش‌ها در کرانه باختری و قدس و استقرار هزاران نظامی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ و موج گسترده بازداشت فلسطینی ها، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خودشان را در برابر چالش جدیدی می‌بینند و مجبورند تصاویر بازداشت شدگان و برخورد وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی با آن‌ها را پخش کنند.