اکثر جمهوری‌خواهان معتقدند، بایدن با تقلب در انتخابات برنده شد

 به رغم گذشت چهار ماه از آغاز ریاست جمهوری  جو بایدن در آمریکا ، از نظر اکثر جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعی» این کشور می‌دانند.

نتیجه نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» که روز سه شنبه (دیروز) منتشر شد، نشان می‌دهد از نظر اکثر جمهوری‌خواهان آمریکایی، در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور تقلب شده است.

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، این نظرسنجی طی روزهای هفدهم تا نوزدهم ماه می (۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت) از آمریکایی‌های حامی حزب جمهوری‌خواه گرفته شده است.

۵۳ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که به دلیل بروز تقلب و آرای غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، آنها همچنان دونالد ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعیم این کشور می‌دانند.

۶۱ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که پیروزی ترامپ در برابر جو بایدن در انتخابات از او دزدیده شد البته تعدادی از آنها قویا به این موضوع باور داشتند و تعدادی دیگر تا حدی به این گزاره اعتقاد داشتند.

به باور ۵۶ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا آرای غیرقانونی و «تقلب انتخاباتی» در نتیجه آن دخیل و تاثیرگذار بوده است.

تاکید اکثریت جمهوری‌خواهان شرکت کننده در این نظرسنجی به آرای غیرقانونی و تقلب در شرایطی انجام شده که ترامپ طی ۶ ماه اخیر و از فردای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تا به امروز بارها اعلام کرده که برنده واقعی این انتخابات او بوده و در این رقابت انتخاباتی تقلب گسترده شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته درباره نتیجه این نظرسنجی اظهارنظر و بیانیه صادر کرد.

او در این بیانیه نوشت: «یک نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس با عنوان "باورها در میان جمهوری‌خواهان" نشان می‌دهد که ۵۳ درصد اعتقاد دارند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور واقعی است».

ترامپ افزود: «من همیشه می‌دانستم که (مردم) آمریکا باهوش هستند. ۵۶ درصد گفتند که انتخابات ۲۰۲۰ (به تقلب) آلوده شد. ۶۱ درصد هم گفتند (پیروزی من) در انتخابات را به سرقت بردند».

نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه ایپسوس، بازتاب نظرات دو هزار و هفت نفر از بزرگسالان در آمریکا بوده است.

سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد و در نهایت جو بایدن به عنوان پیروز این انتخابات و چهل و ششمین رئیس‌جمهور این کشور اعلام شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا که از هفته‌های قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بارها از احتمال تلاش جو بایدن و دموکرات‌ها برای تقلب در انتخابات سخن گفته بود، بعد از مشخص شدن نتایج اعلام کرد که او پیروز واقعی این انتخابات است و مخالفانش در این رقابت دست به تقلب گسترده زده‌اند.

به رغم تلاش‌های ترامپ برای برگرداندن نتیجه انتخابات و حتی حمله تعدادی از برخی از حامیان جمهوری‌خواه او به جلسه کنگره آمریکا، در نهایت جو بایدن با بیش از ۸۱ میلیون رای در برابر ۷۴ میلیون رای ترامپ، پیروز این رقابت اعلام شد.

حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا که حداقل پنج کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت، بعد از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور وقت این کشور از آنها خواسته بود مانع تایید پیروزی بایدن در انتخابات در جلسه کنگره آمریکا شوند.

امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه اعلامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث شد که او حتی در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت نکند و از آن روز (اول بهمن سال ۱۳۹۹) تا به امروز بارها گفته است که او برنده واقعی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بوده است.