خط و نشان الحشد الشعبی برای داعش

سازمان الحشد الشعبی با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت یک فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق تاکید کرد که داعش هرگز موفق به ایجاد جای پایی در عراق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الحشد الشبی در این پیام آورده است: با کمال تاسف و تاثر خبر شهادت ایهاب زیدان خلف ردام الشمری فرمانده گروه مهندسی تیپ 20 پلیس فدرال در حین انجام عملیات جستجو و پاکسازی در وادی الشای استان کرکوک را دریافت کردیم.

این سازمان افزود: به این مناسبت ما ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید قهرمان و طلب مغفرت برای شهید قهرمان تاکید می کنیم که بقایای گروه تروریستی داعش هرگز در ایجاد جای پایی در هیچ وجت از خاک عراق موفق نخواهند بود.

در این پیام آمده است: نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی با هماهنگی و همکاری عالی با یکدیگر تروریسم و عناصر آنرا سرکوب و خطرشان را از جای جای سرزمین عزیزمان دور می‌کنند.

این در حالی است که از روز گذشته تاکنون قضیه بازداشت «قاسم مصلح» یکی از فرماندهان برجسته الحشدالشعبی در عراق با واکنش اعتراضی شدید مردم، گروه‌های مقاومت و فعالان سیاسی همراه بوده است.

قاسم مصلح به‌عنوان یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق، در مقابل برنامه انتقال عناصر داعشی از خاک سوریه به داخل عراق ایستاده بود که با فشار سفارت آمریکا ربوده شد؛ اقدام تحریک‌آمیزی که اعتراض شدید مردم، گروه‌های مقاومت و برخی فعالان سیاسی را به‌دنبال داشت.

سوابق روشن فرمانده مصلح در جهاد علیه داعش و آزادسازی مناطق اشغالی نشان می‌دهد که او مرزهای سوریه و عراق را به استخوانی در گلوی آمریکایی‌ها تبدیل کرد و جلوی تجاوز آن‌ها به تمامیت ارضی عراق را گرفت.