هشدار  دبیرکل جهاد اسلامی به صهیونیستها

« زیاد النخاله » دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ، امروز (پنجشنبه)، با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین» دبیرکل جهاد اسلامی پس از دیدار با نبیه بری اظهار داشت: «رئیس پارلمان لبنان گفت که پیروزی غزه ، جایگاه آرمان فلسطین را تغییر داد».

زیاد النخاله ادامه داد:‌ «ما بر آنچه سید [حسن] نصرالله گفت، تأکید می‌کنیم درباره اینکه منطقه و مقاومت در موضعی یکپارچه قرار دارد. همه ما در مقاومت بر این باوریم که قدس ترازوی رفتار تمام کشورهای دنیا در قبال آرمان فلسطین است».

النخاله اضافه کرد: «اگر به قدس تعرض شود، همه گروه‌های مقاومت موضع یکپارچه‌‌ای خواهند داشت در قالب یک جبهه واحد و همسان. مقاومت در اقدام سیاسی و نظامی موضعی مکمل خواهد داشت».

این اظهارات پس از آن است که دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود گفت جنگ اخیر در فلسطین معادله‌ای جدید به وجود آورد و آن این بود که تعرض به قدس یعنی آغاز جنگ منطقه‌ای.

سید حسن نصرالله تأکید کرده بود: «دشمن بداند؛ اگر خطری قدس را تهدید کند، مسئله به مقاومت غزه محدود نمی‌ماند. دشمن بداند؛ تعرض به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای».