بایدن در حال تکرار دروغ ترامپ است

​روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا با اهداف و انگیزه‌های سیاسی در حال تکرار همان دروغ دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق و دروغگوی آمریکاست که بدون هیچ گونه مدرک علمی و فقط با اهداف سیاسی و در راستای جنگ سرد بین آمریکا و چین مدعی بود آزمایشگاه‌های شهر ووهان چین منشأ ویروس کرونا ست.

رأی الیوم با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در سرمقاله امروز خود افزود: یک ضرب المثل عربی می‌گوید «زمانی که دولت ورشکسته می‌شود به دفاتر قدیمی خود مراجعه می‌کند» و شاید این ضرب المثل حالا درباره دولت دمکرات جو بایدن و تبلیغات بی امانش علیه چین و متهم کردن پکن به دست داست داشتن در شیوع کرونا کاملا مطابقت داشته باشد.

یک سال پیش این نظریه منتفی شد و بسیاری معتقد بودند دونالد ترامپ که پرونده‌ای آکنده از دروغگویی داشت و به دروغگویی مشهور بود و روزنامه واشنگتن پست نیز بیش از دو هزار دروغ او را رصد کرده بود، این دروغ را مطرح کرد، چون بخشی از جنگ سرد وی علیه چینی‌ها بود، زیرا چین، آمریکا را تهدید می‌کند که آن را از رهبری جهان کنار خواهد زد.

اما این روز‌ها دوباره همان اعتقاد مطرح شده است، زیرا بایدن با اشاره مشاور بهداشتی خود تصمیم گرفته است این نظریه دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد و بایدن نیز همان مسیر رقیب جمهوری خواهش یعنی ترامپ را طی می‌کند.

شماری از دانشمندان برجسته در هفته‌های اخیر اصرار می‌کنند که فرضیه شیوع کرونا از آزمایشگاه‌های ووهان چین را نمی‌توان بعید دانست و در نامه‌ای به نشریه علمی ساینس درخواست کرده اند در این باره تحقیق مستقلی صورت بگیرد و بیشتر این کارشناسان نیز در زمینه دانش همه گیری تخصص دارند.

آن‌ها هجده دانشمند از شماری از دانشگاه‌های بزرگ غرب مانند هاروارد و کمبریج و استنفورد هستند و در نامه خود تأکید کرده اند به این اعتقاد رسیده اند که به احتمال زیاد کرونا از یک آزمایشگاه و نه از خفاش‌های مبتلا آنچنانکه قبلا تصور می‌شد، درز یافته است. این تصور پس از آن منتفی شد که تلاش‌ها برای یافتن چنین خفاش‌هایی با وجود تحقیقات گسترده شکست خورد.

این گزارش‌ها با تشدید جنگ سرد بین آمریکا و چین و شعله ورتر شدن آن و همچنین با موفقیت چین در کنترل کرونا و همچنین بازیابی میانگین رشد اقتصادی و ارتقای صنایع نظامی خود همزمان شده است. این همزمانی شاید در چارچوب تلاش‌های دولت آمریکا برای شیطانی معرفی کردن چین و استفاده از ویروس کرونا برای بسیج جهانی علیه چین است.

بایدن می‌خواهد این مسئله را سیاسی کند یعنی چین را به دست داشتن در درز این ویروس متهم کند و به نظریه توطئه که ترامپ آن را ترویج کرد متوسل شده است و شاید با این اتهام زنی می‌خواهد نگاه‌ها را از اتهامات مطرح شده علیه آمریکا در همین خصوص یعنی درز کرونا منحرف کند به همین سبب به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دستور داده است درباره منشا ویروس کرونا تحقیق شود.

روزنامه رأی الیوم در پایان تاکید کرد که کشور‌ها هرگز با اجرای تحقیقی عمیق برای شناختن حقیقت و فیصله یافتن جدال بر سر این مسئله مخالف نیستند به شرط آنکه این تحقیق بی طرفانه و زیر نظر سازمان بین المللی جهانی بهداشت و کارشناسان دانش همه گیری از سراسر جهان باشد و اگر نتایج قطعی علیه چین یا آمریکا یا هر طرف دیگری به دست آید آن طرف محکوم باید مجازاتی را که سزاوار آن است متحمل شود، اما اینکه این فاجعه انسانی، سیاسی و بدون مدرک و تحقیقات بی طرفانه به چین نسبت داده شود، چنین چیزی پذیرفتنی نیست، زیرا به آمریکا به سبب تاریخ سیاهی که در وارونه نمایی و گمراه سازی و فریبکاری و جعل مدارک و شواهد برای جنگ افروزی دارد و تازه‌ترین آن نیز جنگ عراق بود، اعتمادی نیست.