رقص پهپادهای یمنی در جنوب عربستان

 بسیاری از رسانه های عرب زبان در بامداد روز یکشنبه از انجام عملیات پهپادی موفق نیروهای مسلح یمنی علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

براساس این گزارش، شبکه اسکای‌ نیوز به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرده است که، یک فروند پهپاد انتحاری از سوی نیروهای یمنی به سمت جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است که ما توانستیم آن را پیش از برخورد رهگیری کنیم.

شبکه خبری الجزیر نیز به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت:  عربستان اقدامات لازم را بمنظور حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد.

حملات پهپادی نیروهیا یمنی به مناطق مختلف عربستان هر روز شدت می یابد و نتیجه آن چیزی جز غافلگیری و نیروهای متجاوز عربستانی نیست.

حمله موفقیت آمیز پهپاد «قاصف کی۲» به پایگاه هوایی «ملک خالد»

 از سوی دیگر نیز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز در این راستا اعلام کرده است که، پایگاه هوایی «ملک خالد» متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی در «خمیس مشیط» توسط پهپاد «قاصف کی۲» هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر، منابع امنیتی یمن اعلام کردند نیرو‌های این کشور توانستند در خلال یک عملیات به استان مرزی «جازان» که میان عربستان و یمن قرار دارد نفوذ کنند و پایگاه‌های نظامی این کشور را مورد هدف قرار دهند.

در این عملیات نیرو‌های یمنی موفق شدند تعدادی از سربازان عربستانی و مزدوران سودانی که برای عربستان می‌جنگیدند را به هلاکت برسانند و ده‌ها تن از آن‌ها را دستگیر کنند.