احضار سفیر مکزیک توسط رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه)، سفیر مکزیک را برای شفاف‌سازی درباره رأی این کشور علیه رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل احضار کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص این اقدام خود ضمن آن که از مکزیک به عنوان یک کشور دوست نام برد، تأکید رد که یک کشور دوست با روابط دوجانبه مستحکم می‌بایست درک بیشتری از چالش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از خود نشان دهد.

خبرنگار روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در صفحه توییتر خود در خصوص این خبر نوشت: «وزارت خارجه امروز سفیر مکزیک را برای شفاف‌سازی درباره رأی‌ آن‌ها در کمیته حقوق بشر سازمان ملل احضار کرد و گفته است که یک کشور دوست با روابط دوجانبه قوی و مستحکم باید درک بیشتری از چالش‌های امنیتی اسرائیل پس از اقدام حماس در پرتاب چهار هزار و ۳۰۰ راکت به اسرائیل نشان دهد».

این اقدام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک روز پس از آن صورت گرفت که با احضار سفیر فیلیپین، به رأی این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات این رژیم در جنگ دوازده روزه با غزه اعتراض کرده بودند.

«گیلعاد کوهن» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در امور آسیا و اقیانوسیه روز گذشته اعلام کرده بود که رأی مثبت فیلیپین به تحقیقات درباره جنایات این رژیم در جنگ دوازده روزه با غزه غیر قابل قبول است و اقدامات گروه فلسطینی حماس را نادیده گرفته است.

شامگاه پنجشنبه هفته گذشته (ششم خردادماه)،  رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت، خشم این رژیم را به همراه داشت.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای، این شورای حقوق بشر را دارای «اکثریت ضد اسرائیلی» توصیف کرد و اعلام کرد با تحقیقات این سازمان همکاری نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز این تصمیم را «شرم‌آور» و «وسواس ضد اسرائیلی آشکار» توصیف کرد.

یش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی «سازمان همکاری اسلامی» خواستار بررسی دقیق جرایم صورت گرفته شده بود. پاکستان به نیابت از این سازمان و تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری این نشست شده بود.

در متن این پیش‌نویس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده «فوراً اقدام به تشکیل یک کمیسیون مستقل و بین‌المللی در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و اسرائیل کند».