حضور اسرائیل در عراق بیش از آن چیزی است که انتظارش می‌رود

« قیس الخزعلی » دبیرکل عصائب اهل الحق عراق ، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه عراقی «ای نیوز» به مسائل مختلفی از جمله دستگیری « قاسم مصلح » فرمانده سازمان الحشدالشعبی در استان الانبار عراق پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «العهد»، دبیرکل عصائب اهل الحق در گفت‌و‌گوی مذکور اظهار داشت: «کسانی که ما را به  "بی دولتی" متهم می‌کنند آیا خودشان کشور را از سال ۲۰۰۳ تا امروز ساختند؟ اگر امروز گروه‌های "بی‌دولت" و سلاح‌های غیرقانونی وجود دارد، علتش کسانی هستند که به وظایف خود در قبال کشور عمل نکردند. کسانی آن‌ها را "بی‌دولت" می‌نامند، همان کسانی هسنتد که سلاح برداشتند و در برابر اشغالگران مقاومت کردند و از حاکمیت دفاع کردند. اگر نظامی امنیتی وجود داشت، داوطلبان سلاح به دست نمی‌گرفتند و با داعش مبارزه نمی‌کردند».

قیس الخزعلی ادامه داد:‌ «نیروهایی آمریکایی [در عراق] مستقرند که حضورشان غیرقانونی است. کشور باید مطابق با قانون اساسی و مصوبه پارلمان آن‌ها را بیرون کند. اگر گروه‌های سیاسی و دولت، نیروهای آمریکایی را از کشور بیرون کنند، سلاح خود را به زمین خواهیم انداخت. اطلاق اصطلاح "بی‌دولت" به گروه‌های مقاومت مردود است و هدف از آن فرافکنی سیاسی است».

الخزعلی با بیان اینکه اجازه جنگ شیعی-شیعی داده نخواهد شد، در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: «گروه اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر، اطلاعات غلطی مطرح می‌کند تا وضعیت کشور را بر هم بزند."سرایا السلام" و اعضای جریان "الصدر" همان الحشد و مقاومت هستند و برخوردی با نیروهای الحشد [الشعبی] نداشتند».

او در ادامه گفت: «موساد در تلاش برای ترور برخی از شخصیت‌های "الکتائب" و سرایا السلام است تا آن‌ها را به جنگ با یکدیگر بکشاند. حضور اسرائیل نه فقط در کردستان بلکه در عراق بیش از آن چیزی است که انتظارش می‌رود. اسرائیل پیشتر از طریق ابزارهایش در عراق فعالیت داشت؛ اما امروز آن‌ها خودشان در عراق در چند استان حضور دارند».

دبیرکل عصائب اهل الحق با اشاره به حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر الانبار (غرب عراق)، بیان کرد: «اسرائیلی‌ها از طریق سازمان‌های جامعه مدنی و برخی شرکت‌ها و با استفاده از پاسپورت‌های جعلی [در عراق] حضور پیدا کردند. اسرائیلی‌ها ایمان دارند که سرزمین بابل (عراق) باید ویران شود ومردم آن نابود شوند و حتی درختان نیز باید از جا کنده شوند».

قیس الخزعلی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «دولت "عبدالمهدی" به علت حمایت از الحشد [الشعبی] و توافق با چین کنار زده شد».

الخزعلی به تظاهرات عراق نیز اشاره کرد، گفت : «گزارش‌های دستگاه‌های امنیتی تأیید می‌کند که پول‌هایی از طرف امارات [صرف می‌شود] و یک باند ترور اماراتی وجود دارد».

وی همچین اظهار داشت: «بازداشت‌ها بدون حکم و با انگیزهای سیاسی صورت می‌گیرد وغالبا افراد بازداشت شده شکنجه می‌شوند و به خانواده‌های آن‌ها اهانت می‌شود. قاسم مصلح فردی مجاهد بود که در معرض ضرب و شتم قرار گرفت و پسر ده ساله اونیز به همراهش دستگیر شد».