واکنش پوتین به اتهامات آمریکا درباره حملات سایبری

به نقل از روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در جلسه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ اتهامات مطرح شده علیه روسیه درباره دست داشتن این کشور در حملات سایبری به آمریکا را تکذیب کرد.

ولادیمیر پوتین تصریح کرد: متهم کردن روسیه به دست داشتن در حملات سایبری علیه آمریکا تلاش برای بحران سازی پیش از نشست ژنو است.

رئیس جمهور روسیه با اظهار امیدواری در مورد اینکه دیدار با بایدن در فضایی مثبت برگزار شود، افزود: «پیش بینی نمی‌کنیم اتفاق خاصی در روابط دو طرف رخ دهد».

طبق اعلام کاخ سفید، قرار است جوبایدن رئیس جمهور آمریکا شانزدهم ماه میلادی جاری در ژنو پایتخت سوئیس با ولادیمیر پوتین دیدار کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به نحوه تعامل با معترضان در بلاروس و آمریکا، خواستار ترک سیاست های دوگانه هنگام برخورد با اتفاقات مشابه در کشورهای مختلف شد.

وی توضیح داد: «کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند، همان برخورد را با معترضان و تظاهرات کنندگان دارند که در کشورهای غیردموکراتیک دیده می‌شود».

پوتین در اشاره‌ای طنز آمیز تأکید کرد: «کشورهای دموکرات، از سلاح پلاستیکی دموکرات استفاده می‌کنند که چشم معترضان را هدف قرار می دهد».