ورود غیرقانونی هیات‌های فرانسه و هلند به سوریه

سوریه تاکید کرد که ورود غیرقانونی دو هیات هلندی و فرانسوی به خاک سوریه از طریق تبانی با شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا و همچنین ادامه سیاست ترکیه در تغییر ماهیت مناطق محل استقرار گروه‌های تروریستی در سوریه نقض آشکار قانون بین الملل و تجاوز آشکار علیه حاکمیت سوریه است

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از یک مقام رسمی وزارت خارجه این کشور گفت: نمایندگان برخی از کشورهای شریک جنگ علیه سوریه به طور مداوم اقداماتی را انجام می‌دهند که نقض آشکار قوانین بین المللی و تعرض آشکار به حاکمیت جمهوری عربی سوریه است.

این منبع افزود:  یک هیات هلندی به سرپرستی به اصطلاح فرستاده ویژه این کشور در خصوص پرونده سوریه  به طور غیرقانونی با همدستی شبه نظامیان عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(شبه نظامیان عمدتا کُرد تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه)  وارد خاک سوریه شده است به بهانه اینکه اینکه تعدادی از داعشی‌های بازداشتی نزد این شبه نظامیان را تحویل بگیرد.

منبع سوری گفت: یک هیات فرانسوی نیز از موسسه دانیل میتران و شهرداری پاریس به شکلی غیرقانونی و با همدستی شبه نظامیان قسد به شهر قامشلی در استان الحسکه در شمال شرق سوریه رفته است که این اتفاق نیز در راستای دخالت‌های مستقیم فرانسه در خصومت و تجاوز علیه سوریه است.

او افزود: رژیم اشغالگر ترکیه نیز از نیروهای خود که با گروه های تروریستی در ادلب همکاری می‌کنند خواسته است یک دبیرخانه عمومی برای ثبت احوال در این استان دایر کنند که مستقیما وابسته به ترکیه باشد و همچنین شوراهای محلی در شهرها و روستاهای تحت کنترل گروه‌های تروریستی تشکیل دهند.

این منبع گفت: مقامات ترکیه همچنین کارت شناسایی صادر شده توسط دولت سوریه را از شهروندان ادلب گرفته و به جای آن کارت شناسایی ترکیه ای به آنها داده است که این اوج سیاست ترکیه برای تغییر هویت مناطق شمال سوریه است و شهروندان سوری کاملا با آن مخالفند.

این مقام وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت شدید این رفتارهای اشغالگران در سوریه گفت: سوریه بر عزم قاطع خود برای بسط حاکمیت دولت بر همه خاک خود و آزادسازی آن از چنگ اشغالگران آمریکایی، ترکیه‌ای و غیره تاکید می‌کند.

این منبع گفت: سوریه از جامعه بین المللی و به ویژه سازمان ملل می‌خواهد در قبال این رفتارها که نقض آشکار قانون بین المللی است، موضع‌گیری کند و دولت‌های متجاوز علیه سوریه را وادار کند دست از سیاست‌های خرابکارانه خود برای بازنگشتن امنیت و ثبات به سوریه بردارند.