دومینیک راب وارد بغداد شد

وزیر امور خارجه انگلیس پس از سفر به عربستان سعودی، عصر امروز (سه‌شنبه) وارد بغداد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، پس از ورود وزیر امور خارجه انگلیس به عراق، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که با وزیر امور خارجه انگلیس دیدار کرده است.

یک منبع دولتی عراق اخیرا به پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» در ارتباط با سفر وزیر امور خارجه انگلیس به عراق خبر داده بود که او در این سفر با «فؤاد حسین» همتای عراقی‌اش و  «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار می‌کند و چند پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع مذکور  همچنین درباره موضوع این سفر خبر داد، از جمله پرونده‌هایی که وزیر خارجه انگلیس آن را بررسی خواهد کرد، حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی و روابط بغداد و لندن است؛ اما پرونده اصلی [این دیدار] مربوط به حضور نیروهای ائتلاف در عراق است.

گزارش ورود وزیر امور خارجه انگلیس به عراق در حالی منتشر شده است که منابع خبری، پیش از ورود راب به بغداد از سفر او به عربستان و گفت‌و‌گو با ولی‌عهد عربستان سعودی درباره ایران خبر داده بودند.

 وزارت خارجه انگلیس در بخشی از  بیانیه‌ خود در ارتباط با سفر راب به ریاض اعلام کرده بود: «انگلیس بر تعهدات خود برای مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک از جمله تهدید ایران و درگیری ادامه دار در یمن تاکید دارد».