معروف‌ترین قاتلان زنجیره‌ای آمریکا

  آمریکا در برخی امور پیشگام باقی کشور‌های جهان است؛ یکی از این امور قتل‎های زنجیره‎ای و قاتل‌های سریالی است، در این گزارش ۷ تن از معروف‌ترین قاتلان زنجیره‌ای آمریکا را معرفی می‌کنیم.

۱. تد باندی

برخلاف هر قاتل زنجیره‌ای قابل تصور، «تد باندی» بسیار با فرهنگ بود و بسیاری از مردم او را فوق‌العاده جذاب توصیف می‌کردند. همین دلیلی برای تعجب بیشتر از قتل‌های وحشیانه او شد.

باندی در خانواده‌ای عجیب و بدون پدر بزرگ شد و همه زندگی او باور داشت که مادربزرگش مادرش و مادرش خواهر اوست. کودکی و نوجوانی او دشوار بود، اما باندی موفق شد از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شود و سپس کشتارهای خود را آغاز کرد.

بر اساس گزارش «ورلد اطلس»، بیشتر قربانیان او دختران دانشجو بودند و او اولین قتل را در سال ۱۹۶۶ در «سیاتل» انجام داد.

باندی طی چند سال بعد چندین زن را کشت و سرانجام دستگیر شد. با این حال، او متوقف نشد و ۲ مرتبه توانست از دست پلیس فرار کند و به «فلوریدا» نقل مکان کرد. در آنجا نیز به کشتارهایش ادامه داد و چندین نفر از اعضای یک گروه جنجالی را به قتل رساند.

آخرین جنایت او بسیار وحشتناک بود چون او یک دختر ۱۲ ساله را مورد تجاوز و قتل قرار داد. سرانجام تد باندی دستگیر و در سال ۱۹۸۹ اعدام شد.

۲. جفری داهمر

اولین قتل «جفری داهمر» در سال ۱۹۷۸ به وقوع پیوست. آن زمان او تنها ۱۸ سال سن داشت، اما این قتل‌ها تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت و سرانجام پلیس توانست او را دستگیر کند.

پس از گم شدن مردی در «ویسکانسین» و گزارش‌ها مشکوک از خانه داهمر، پلیس به خانه او رفت و از چیزی که دید بسیار شوکه شد؛ عکس‌های زیادی از اجساد مثله شده، سر‌های بریده شده و وان پر از اسید که برای از بین بردن اجسام استفاده می‌کرد. بعد از آن مشخص شد داهمر در کل ۱۷ نفر را کشته است.

به طرز عجیبی سه سال قبل از اینکه پلیس کشف کند او قاتل زنجیره‌ای است، داهمر به جرم تجاوز محکوم شد، اما حکمش فقط یک سال زندان بود. او پس از آزادی از زندان تا زمان دستگیری مجدد به کشتار ادامه داد.

در سال ۱۹۹۱ دادگاه جفری داهمر بسیار پر سروصدا برگزار شد و توجه جهانیان را به قاتلان زنجیره‌ای جلب کرد. جفری داهمر به ۹۵۷ سال زندان محکوم شد، اما دو سال بعد یکی از زندانیان او را کشت.

۳. بیلی جونز

«بیلی جونز» زنی که بعد‌ها به «بلو ریش» معروف شد. او در سال ۱۸۸۱ از نروژ به آمریکا مهاجرت کرد و در «شیکاگو» ساکن شد. او در شیکاگو ازدواج کرد، اما خیلی زود همسر خود را کشت. کمی بعد از ناپدید شدن همسر بیلی جونز پلیس به دنبال او گشت، ولی هیچ مدرکی برای متهم کردن جونز پیدا نکرد؛ بنابراین او آزادانه به زندگی خود ادامه می‌داد و پول بیمه شوهرش را دریافت می‌کرد، بیلی جونز با جمع کردن پول‌های خود توانست یک مزرعه در «ایندیانا» بخرد.

[معروف‌ترین قاتلان زنجیره‌ای آمریکا/ از زنی که شوهرانش را می‌کشت تا قاتل بافرهنگ]

او توانست برای بار دوم در این منطقه ازدواج کند و باز هم همسر خود را با ظرافت تمام کشت. این بار نیز پلیس هیچ مدرکی پیدا نکرد.

سپس او شروع به درج تبلیغات در روزنامه‌ها برای پیدا کردن یک شوهر مناسب کرد، چند مرد نیز برای بازدید از مزرعه او آمدند، اما او همه آن‌ها را کشت، فقط یک نفر زنده ماند و توانست فرار کند و به پلیس اطلاع دهد.

بیلی جونز هرگز دستگیر نشد، اما مزرعه‌اش آتش گرفت که تصور شد او در همان‌جا مرده است. اخیرا باقی مانده چند جسد در خرابه‌های مزرعه او پیدا شده اند.

۴. آلبرت فیش

آلبرت فیش با نام‌های مستعار زیادی شناخته می‌شد؛ «خون آشام بروکلین»، «دیوانه ماه» و «مرد خاکستری». او مردی نابسامان بود که در اوایل دهه ۱۹۰۰ به جرم تجاوز، قتل و خوردن ۳ کودک خردسال محکوم شد.

[معروف‌ترین قاتلان زنجیره‌ای آمریکا/ از زنی که شوهرانش را می‌کشت تا قاتل بافرهنگ]

او به خود می‌بالید که این کار را حداقل با صد کودک انجام داده است. با این حال برای آلبرت فیش دقیقا ۱۰۰ قتل به اثبات نرسیده است. او نامه‌ای به مادر یکی از قربانیان خود ارسال کرد و در آن شرح مفصل نحوه کشتن دختر جوانش را شرح داد.

۵. جان وین گسی

«جان وین گسی» در جامعه «شیکاگو» بسیار دوست داشتنی بود و به عنوان کسی که در مهمانی‌های تولد کودکان دلقک بازی می‌کرد، شناخته می‌شد. آنچه همسایگانش نمی‌دانستند این بود که او قبلاً به اتهام تعرض جنسی به پسری نوجوان زمانی را در زندان گذرانده بود، اما خیلی زود رازش فاش شد.

در سال ۱۹۷۸ یکی از ساکنان محله جان وین گسی ناپدید شد و مردم به پلیس گزارش دادند که او آخرین بار با گسی دیده شده است.

به محض اینکه پلیس حکم جستجوی خانه گسی را بدست آورد، ابتدا برخی از لباس‌های پسران را که قبلاً گم شده بودند پیدا کرد. اما پس از تحقیقات فراوان، آن‌ها فضای کمی را برای رفتن به زیر خانه پیدا کردند. بیشتر به دلیل بوی بد بود که توجهشان به این محدوده جلب شد، ولی به محض رفتن به آنجا، اجساد درحال تجزیه دیگر قربانیان را یافتند.

بر اساس گزارش‌هایی که در آن زمان منتشر شد گسی به ۲۹ فرد تجاوز کرده و آنان را کشته بود. او در سال ۱۹۹۴ اعدام شد.

۶. اد گین

«اد گین» کسی است که گفته می‌شود فیلم سینمایی «سکوت بره‌ها» از داستان زندگی هولناک آن ساخته شده است. او در «ویسکانسین» بزرگ شد و بسیار گوشه نشین بود. پدر اد گین معتاد به الکل بود، در حالی که مادرش بسیار سنتی بود.

در طی پنج سال، تمام خانواده اد گین درگذشتند و او در مزرعه خانواده‌اش تنها ماند. اما در همین زمان بود که تصمیم گرفت زیارتگاهی اختصاصی برای مادرش ایجاد کند. پس از ۱۳ سال زندگی تنها در آنجا پلیس گزارشی را درباره یک زن ناپدید شده در محدوده زندگی اد گین دریافت کرد.

آن‌ها نه تنها جسد آن زن را پیدا کردند، بلکه از فهمیدن حادثه‌ای وحشتناک مبهوت شدند. اد گین از اجساد مثله شده افراد کشته شده استفاده کرده و از پوست آن‌ها به عنوان مبلمان و لباس نیز استفاده کرده بود.

بیشتر این باقی مانده اجساد از مقبره‌ها بیرون کشیده شده بودند، اما بعضی از آن‌ها را خودش کشته بود.

اعتقاد بر این بود که او از این قسمت‌ها برای احیای مادرش استفاده کرده است، اما مشخص شد که وی به «اسکیزوفرنی» مبتلاست؛ بنابراین وی بقیه سال‌های عمر خود را در بیمارستان روانی سپری کرد.

۷.   ریچارد رامیرز

«ریچارد رامیرز» بیش از یک سال در دهه ۱۹۸۰ مسئول ترور ساکنان «لس آنجلس» بود. او به خانه‌های مردم نفوذ می‌کرد و همه کسانی را که در آنجا زندگی می‌کردند را می‌کشت، گزارش شده بود به برخی از آن‌ها تجاوز هم می‌کرده است. او از از اسلحه گرفته تا چاقو‌های مختلف برای جنایات خود استفاده کرد و هیچ وقت از این جنایات ابراز پشیمانی نکرد.

ریچارد رامیرز پیش از اجرای حکم اعدام در زندان درگذشت.