ترویج نوشیدن مشروبات الکلی در رسانه‌های عربستان

 بسیاری از فعالان سعودی پس از پخش گزارشی از «ام بی سی» مبنی بر ترویج مشروبات الکلی در میان سعودیها به این شبکه و رژیم آل سعود حمله کردند.

یک کانال سعودی در خصوص پدیده گسترش مشروبات الکلی تقلبی در عربستان هشدار داد که منجر به مرگ می‌شود.

شبکه ام بی سی عربستان پیروان خود را با گزارشی که در مورد فواید نوشیدن مشروبات الکلی و الکل وارداتی در کشور دو مسجد مقدس صحبت می‌کند ، متعجب کرد.

گوینده این گزارش هنگامی که در مورد الکل در نوعی تبلیغات صحبت می‌کرد، گفت که مشروبات «باعث بهبود خلق و خو می‌شود» و در عین حال او نسبت به انواع مشروبات تقلبی در بازار هشدار داد.

«محمد الهلیل» مشاور پزشکی اورژانس و سم شناسی در شهر پزشکی ملک عبدالعزیز خطاب به شخصی که الکل تقلبی نوشیده بود گفت: شما مقصر نیستید، تقصیر از کلاهبرداری، تولید و تبلیغات است.

 گزارش ام بی سی موجی از خشم را در میان فعالان به وجود آورد که به رژیم سعودی و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی حمله کردند ؛ چراکه بر اساس توصیف آن‌ها ، وی آداب و رسوم جامعه محافظه کار سعودی را به بهانه آزادی از بین برد.

رسانه‌های سعودی در اقدامی که منعکس کننده اصرار محمد بن سلمان در ترویج طرح‌های فساد در کشور متولی دو کشور مقدس اسلامی است ، فروش و مصرف مشروبات الکلی را در عربستان به طور رسمی بدون اعمال محدودیت‌های مذهبی و اجتماعی تبلیغ کرده‌اند.

این اتفاق چند روز پس از آن رخ داد که «جمال بنون »، نویسنده و روزنامه نگار سعودی خواستار اجازه فروش مشروبات الکلی در عربستان شد، که موجی از خشم را برانگیخت.

وی تاکید کرد که چرا ما در سوپرمارکت‌ها مشروبات الکلی نمی‌فروشیم تا بازار سیاه ، کلاهبرداری ، اخاذی و سودجویی غیرقانونی از بین برود.

پیش از این خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرده بود که محدودیت‌های اعمال‌شده بر مشروبات الکلی در عربستان احتمالاً طی سال آتی برداشته شوند و پیش‌بینی‌ها به این مسئله اشاره دارند که لغو ممنوعیت مشروبات الکلی در عربستان جزئی خواهد بود و می‌توان مجوزهایی را برای رستوران‌ها و هتل‌ها در تعدادی از شهرهای بزرگ و گردشگاه‌ها صادر کرد.

این خبرگزاری تاکید کرد که عربستان در سایه حکومت محمد بن سلمان بعد از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و تحت پیگرد قرار دادن فعالان با محکومیت بین‌المللی روبه‌رو شد اما در عین حال محدودیت‌های اجتماعی کاهش یافته که نشان از تحولات اجتماعی و اقتصادی دارند.

سال‌های پیش کسی تصور نمی‌کرد در اماکن عمومی مردان و زنان به صورت مختلط حضور داشته باشند و حتی زنان بتوانند رانندگی کنند اما امروز همه اینها تحقق یافته‌اند، در حال حاضر نیز دولت صحبتی از مشروبات الکلی نمی‌کند و تنها خارجی‌ها حق استفاده از آن را دارند اما تنها صحبت درباره آن جنجال زیادی را به راه انداخته است.