ورود دو کشتی نظامی ناتو مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده به دریای سیاه

  وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) از ورود دو کشتی نظامی ناتو مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده به دریای سیاه خبر داد و افزود نیروی دریایی این کشور کشتی‌های مذکور را تحت نظر دارد.

به گزارش «اسپوتنیک»، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد: قدرت و توانایی‌های نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه نظارت بر فعالیت ناوشکن موشک‌انداز «مدافع بریتانیا» (Defender of the UK) متعلق به نیروی دریایی سلطنتی انگلیس و ناو موشک‌انداز «اورتسن» نیروی دریایی هلند که ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱ (امروز) وارد دریای سیاه شدند را آغاز کرده است.

روز یکشنبه هم رسانه‌های دولتی ترکیه از ورود یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا به دریای سیاه در میانه تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن بر سر مسئله اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد ترکیه ناو آمریکایی «یواس‌اس لابون» روز جمعه از تنگه بسفر در حالی عبور کرد که «جو بایدن» در حال ملاقات با سران کشورهای غربی در اجلاس گروه هفت در انگلیس بود.

بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، آمریکا همواره به بهانه حمایت از اوکراین کشتی‌های جنگی به دریای سیاه اعزام می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی ضمن اعلام حمایت واشنگتن از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که ناتو در مواجهه با چین و روسیه با چالشهای جدیدی روبرو است. 

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز پیش از آغاز این نشست گفته، رهبران کشورهای عضو این اتحاد نظامی باید سیاست مشترک قوی‌تری را در قبال چین و تسلط فزاینده آن اتخاذ کنند.