تیراندازی در کارخانه صنعتی در آمریکا

رسانه‌ها از تداوم تیراندازی در آمریکا و اینبار در یک کارخانه در «آلاباما» واقع در جنوب این کشور در اوائل صبح سه‌شنبه به وقت محلی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» در این حادثه که در یک کارخانه در منطقه «آلربت ویل» در آلاباما رخ داد ۲ کشته و دست‌کم ۲ مجروح برجای گذاشت. در این حادثه ضارب به سوی همکاران خود در کارخانه «میولر»  که شیرهای اطفای حریق اتش نشانی تولید می‌کند تیراندازی کرد و سپس با خودرو از محل حادثه گریخت.

پلیس منطقه گفت که مظنون چندی بعد در ۲۴ کیلومتری دورتر از این کارخانه در حالی رویت شد که قبل از رسیدن پلیس با تیراندازی به سمت خود خودکشی کرده بود. پلیس از ارائه جزئیات بیشتر از این حادثه مشکوک خودداری کرد و تنها افزود وضعیت منطقه آرام است.

 به گزارش رویترز، ۲ مجروح این حادثه به بیمارستان انتقال داده شده‌اند، اما اطاعاتی از وضعیت جسمانی آن‌ها در دست نیست. پلیس از انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه خبر داده است.

در حادثه مشابه دیگر  تیراندازی در شهر «شیکاگو» در آمریکا در اوایل صبح سه شنبه به وقت محلی چهار کشته و چهار مجروح برجای گذاشت. به گزارش  «آسوشیتدپرس» این حادثه به دنبال بحث و جدل در یک اقامتگاه در منطقه «ساوث ساید» در شیکاگو رخ داد. پلیس منطقه اعلام کرده که اطلاع چندانی از این حادثه ندارد و تاکنون شخصی را در این زمینه دستگیر نکرده است. پلیس  تنها اعلام کرده که وضعیت جسمی چهار مجروح این حادثه که سه مرد و یک زن هستند، نامعلوم است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مسلحانه در سراسر این کشور منجر می‌شود که برخی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که کنگره آمریکا نیز اقدامی برای محدود کردن حمل سلاح صورت نداده است.

بر اساس گفته مرکز «آرشیو خشونت با سلاح گرم» در آمریکا، تا یکم دسامبر سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۴۰۰ مورد قتل و بیش از ۳۶ هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شده است.