جولان کرونای هندی در پرتغال

شیوع ویروس جهش یافته هندی همزمان با آغاز فصل سفرهای تابستانی در اتحادیه اروپا به چالشی جدی برای این منطقه تبدیل شده است.

کاهش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۸۴۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰ هزار نفر در این کشور به ۸.۸ در عرض یک هفته اخیر رسید. ۱۶ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

تشدید محدودیت های سفر در بلژیک

کشور بلژیک هم برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته هندی از ورود شهرودان غیر اروپایی از انگلیس به این کشور جلوگیری می کند. سخنگوی وزارت بهداشت این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که این اقدام حداکثر از تاریخ ۲۷ ژوئن در این کشور لازم الاجرا خواهد شد.

در مجموع ۲۷ کشور تحت تاثیر تشدید قوانین سفر در بلژیک قرار خواهند گرفت که به استثناء انگلیس و گرجستان بقیه خارج از اروپا واقع شده اند.

کاهش بستری ها در بخش های اورژانس آلمان

برای اولین بار در عرض هشت ماه گذشته شمار بیماران کرونایی در بخش های اورژانس آلمان به زیر هزار مورد کاهش پیدا کرد. انجمن بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه در آلمان (DIVI) روز شنبه از حدود ۹۶۰ بیمار کرونایی تحت درمان در این بخش ها خبر داد.

هشدار درباره شیوع ویروس هندی در آلمان

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی در کشورش هشدارداده و در این باره گفت: این ویروس جهش یافته که ابتدا در هند ظهور کرده و اکنون در انگلیس غالب شده است در عرض ۳ تا ۴ هفته آینده در آلمان هم غالب خواهد شد. وی در این شرایط افزایش سرعت واکسیناسیون به ویژه واکسیناسیون دوم در این کشور را مهم ارزیابی کرد.

تداوم تجمعات ناقض محدودیت های کرونایی در آلمان

شب گذشته حدود ۷ هزار نفر در پارک شهر هامبورگ جشنی را برگزار کردند که قواعد کرونایی در آن رعایت نمی شد. در جریان انحلال این تجمع توسط نیروهای پلیس برخی خشونت ها و درگیری هایی گزارش شد.

پلیس همچنین شب گذشته اجتماع صدها نفری در مرکز شهر آیسبورگ آلمان را منحل کرد. بسیاری از خیابان ها تخلیه شدند. به گفته سخنگوی پلیس چند نیروی این نهاد امنیتی هم در جریان این عملیات مجروح شدند.

جولان کرونای هندی در لیسبون پرتغال

ویروس جهش یافته هندی به شدت در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال در حال شیوع است و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در این شهر با این ویروس مبتلا شده اند.

مقامات شهر لیسبون برای مهار شیوع این ویروس به شدت مسری به مدت دو روز و نیم این شهر را قرنطینه کرده اند. این قرنطینه از بعد از ظهر جمعه آغاز شده و تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

صدور بیش از بیست میلیون گذرنامه سبز دیجیتال در آلمان

در آلمان تا به حال حدود ۲۲.۳ میلیون گذرنامه دیجیتال سبز برای افراد واکسینه شده و به منظور تسهیل سفر در دوران کرونا صادر شده است. این خبر را ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان امروز (یکشنبه) در پیامی توئیتری اعلام کرد.

ویروس هندی تهدیدی جدی برای اقتصاد آلمان

انستیتو تحقیقات اقتصادی ایفو در آلمان درباره شکست روند بهبود اوضاع اقتصادی بعد از کرونا در صورت افزایش مجدد آمار مبتلایان به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی هشدار داده است. کلمنت فوئیست، رئیس این انستیتو مهم اقتصادی در آلمان در این باره گفته است: ویروس جهش یافته هندی تهدیدی جدی برای اقتصاد آلمان است.

وی درباره در پیش بودن یک پاییز سخت در صورت شیوع این ویروس هشدار داده است.

سوئیس واکسیناسیون کودکان را آغاز می کند

سوئیس هم از هفته آینده واکسیناسیون جوانان در سنین بین ۱۲ تا ۱۵ سال را آغاز می کند. رئیس کمیسیون واکسیناسیون سوئیس گفته است: جوانانی که می خواهند واکسینه شوند باید امکان این مسئله را دریافت کنند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲,۶۲۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۰,۳۲۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱,۱۹۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۷۵۵,۴۹۶ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۰,۷۲۴ نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۶۲۰,۹۶۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۹۷۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۵۲,۰۹۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۲۵۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۷۵۷,۴۴۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۶۵۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۲۹,۵۵۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۰,۹۵۳ نفرهم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.