عصبانیت گانتز از باج ندادن رئیس حماس

ثبات موضع رهبران مقاومت درباره لزوم رفع محاصره غزه و بازسازی این منطقه بدون مرتبط کردن آن با قضیه آزادی نظامیان صهیونیست، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه موضوع بازسازی غزه را به آزادی نظامیان صهیونیست اسیر نزد مقاومت مرتبط خواند.

گانتز در نشست فراکسیون پارلمانی حزب آبی و سفید گفت: اسرائیل در موضوع بازسازی نوار غزه همکاری خواهد کرد و اگر حماس هنوز درک نکرده است، ما اطمینان خواهیم یافت که به او خواهیم فهماند، بدون بازگشت فرزندانمان( نظامیان اسیر مقاومت) و ایجاد ثبات امنیتی برای اسرائیل، غزه از نظر اقتصادی بازسازی نخواهد شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ما با تشکیلات خودگردان میانه‌رو همکاری خواهیم کرد که نماینده فلسطینی‌ها در منطقه است و در این میان از حمایت مهم مصری‌ها استفاده می‌کنیم.

گانتز در بخش دیگری از سخنانش گفت: از نظر پزشکی، سیاسی و امنیتی کاملا آشکار است که اسرائیل از واکسینه شدن همسایگان فلسطینی خود علیه کرونا نفع می‌برد. ما به سلامت همسایگان خود متعهدیم و مطمئنیم که راه حلی به نفع همه طرف‌ها ایجاد خواهد شد.

«تور وینسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل در غرب آسیا امروز در رأس هیأتی وارد نوار غزه شد و با «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه دیدار کرد.

 السنوار پس از این دیدار گفت: با کمال تأسف هیچ قصدی برای حل بحران انسانی در غزه دیده نمی‌شود و رژیم اشغالگر جنایتکار در حال ادامه اعمال سیاست خود علیه ما، نوار غزه و اسرای ماست، این رژیم در تلاش است از ما به عنوان ملت فلسطین و مقاومت فلسطین در موضوع کاهش محاصره غزه باج‌خواهی کند.

وی ادامه داد: دیدار ما بد بود و ابدا مثبت نبود؛ به اطلاع هیأت سازمان ملل رساندیم که این امر (ادامه بحران انسانی در غزه)  را ابداً قبول نخواهیم کرد.

السنوار گفت: به هیأت مذکور گفتم که دیداری با سران گروه‌های ملی و اسلامی در نوار غزه برگزار خواهیم کرد تا گام‌های بعدی را مشخص کنیم، به نظر می‌رسد رژیم اشغالگر پیام ملت ما را نفهمیده است.