قصد ترامپ برای قرنطینه کردن بیماران کرونایی در زندان گوانتانامو!

در کتابی که به تازگی در آمریکا منتشر شده آمده است: دونالد ترامپ ، رییس جمهور پیشین آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹ در این کشور قصد داشت تمام بیماران و مبتلایان به ویروس کرونا را به زندان نظامی گوانتانامو منتقل کند.

بر این اساس، در کتابی با عنوان "سناریوی کابوس در دولت ترامپ" به نوشته دامیان پالتا، روزنامه نگار واشنگتن پست که به تازگی منتشر شده آمده است: دونالد ترامپ بعد از جلسات متعدد در اتاق اضطرار کاخ سفید در فوریه سال ۲۰۲۰ گفته بود قصد دارد آمریکایی‌هایی را که به ویروس کرونا مبتلا شده اند به خلیج گوانتانامو اعزام و در زندان‌های نظامی آنجا نگهداری کند تا از این طریق مانع از شیوع بیشتر این بیماری در سراسر آمریکا شود.

در این کتاب آمده است: ترامپ مدام از اطرافیان خود سوال می‌کرد وقتی ما جزیره‌ای داریم که مالک آن هستیم در چنین شرایطی باید از آن استفاده کنیم.

ترامپ معتقد بود که آمریکا باید کالا وارد کند نه ویروس. گفته شده است که بسیاری از اطرافیان ترامپ پس از شنیدن پیشنهاد وی برای قرنطینه کردن بیماران کرونایی در زندان‌های نظامی گوانتانامو شوکه شده بودند.

زندان گوانتانامو یک زندان مخوف نظامی در کوبا و متعلق به آمریکاست که به اعمال شکنجه‌های سخت علیه زندانیان شهرت دارد. روسای جمهور پیشین آمریکا از جمله باراک اوباما موافق تعطیلی این زندان بودند، اما در مقابل مخالفت شدید کنگره هرگز موفق به انجام این کار نشدند.