هشدار سازمان ملل به قحطی در ماداگاسکار

براساس هشدار سازمان ملل ، برنامه جهانی غذا نشان می‌دهد نسبت به ۴ ماه گذشته سوء تغذیه و مواجه با گرسنگی در ماداگاسکار تقریبا دو برابر شده است و هزاران نفر با قحطی مواجه  هستند.

دویچه وله در گزارشی با اعلام این خبر از احتمال بدترین خشکسالی در جنوب ماداگاسکار خبر داد و گفت: «احتمال قحطی وخیم نسبت به چهار ماه گذشته تقریبا دو برابر شده است.»

«دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا (WFP) نیز اعلام کرد که زنان و کودکانی را در ماداگاسکار مشاهده کرده است که مسافتی طولانی را برای یافتن غذا پیاده طی می‌کنند. او در ادامه افزود: «این‌ها افراد تازه مواردی هستند که از سطحی از سلامتی برای راه رفتن و جستجوی غذا بهره‌مندند.»

یک مقام ارشد سازمان ملل با اشاره به بیانیه‌ای از یک مرکز تغذیه در منطقه گفت: «ماداگاسکار با بدترین خشکسالی چندین سال گذشته  دست و پنجه نرم می‌کند و حدود ۱.۱۴ میلیون نفر در این منقطه با گرسنگی شدید مواجهند.»

او در ادامه افزود: «در این میان، حدود ۱۴ هزار نفر در وخیم‌ترین شرایط به سر می‌برند. ماداگاسکار شاهد قحطی‌های پشت هم بوده که باعث قرار گرفتن این منطقه در شرایط وخیم گرسنگی و قحطی است.»

این مقام با بیان آنکه بسیاری از خانواده‌ها در قحطی به سر می‌برند و افراد یکی پس از دیگری در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند، افزود: «این مسئله به دلیل جنگ و درگیری نیست، بلکه به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی است. در حالیکه آن‌ها هیچ کاری به تغییر شرایط اقلیمی ندارند، بالاترین هزینه را برای آن پرداخت می‌کنند.»