سوء قصد به جان رئیس جمهور کلمبیا

رئیس جمهور کلمبیا  در یک پیام ویدئویی از هدف قرار گرفتن بالگرد حامل خود و دیگر مقامات دولتی خبر داد.

ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا، گفت: این حادثه در حالی رخ داد که بالگرد در حال پرواز از  منطقه کاتاتومبو کلمبیا به سمت شهر کوکوتا، مرکز استان نورته دسانتاندر این کشور بود.

وی اظهار کرد: مقامات دیگری از جمله دیگو مولانو، وزیر دفاع ، دانیل پالاسیوس، وزیر کشور و سیلوانو، فرماندار نورته سانتاندر سرانو هم در این پرواز حضور داشتند. می‌توان سوراخ‌های ایجاد شده بر اثر شلیک گلوله روی تنه بالگرد ریاست جمهوری را دید. در این حادثه هیچ کس زخمی نشده است.

رئیس جمهور افزود: به پرسنل امنیتی دستورالعمل‌های روشنی داده شده است تا عامل این حمله را شناسایی کنند.

منطقه آشفته کاتاتومبو، در مرز کلمبیا با ونزوئلا، جایی است که گروه‌های شورشی چپگرای انقلابی کلمبیا (FARC) و ارتش آزادیبخش ملی (ELN) با گروه‌های جنایتکار مسلح که کار آنها قاچاق مواد مخدر است، فعالیت دارند.

ماه گذشته، در حادثه انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در یک پایگاه نظامی ارتش کلمبیا در شمال شرقی شهر کوکوتا در نزدیکی مرز این کشور با ونزوئلا، دست کم ۳۶ نفر مجروح شدند.

 دیگو مولانو، وزیر دفاع کلمبیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران درباره این حادثه گفت: «ما این اقدام تروریستی و شرورانه را که قصد حمله به سربازان ما را داشتند، محکوم می‌کنیم.»

مولانو با تایید مجروح شدن ۳۶ نفر در این حادثه تروریستی، گفت که دو تروریست با یک وسیله نقلیه پس از جعل کارت شناسایی مقامات رسمی موفق به ورود به این پادگان شدند. این حمله توسط گروه‌های شورشی چپگرای  انقلابی کلمبیا (FARC) و ارتش آزادیبخش ملی (ELN) صورت گرفته است. اما آنها این اتهام را رد کردند.