سفیر لهستان در فلسطین اشغالی احضار شد

 در ادامه تنش‌های دیپلماتیک بین ورشو و تل‌آویو بر سر قانونی درباره املاک یهودیان، سفیر لهستان در فلسطین اشغالی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احضار شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مارک ماگیروفسکی» سفیر لهستان را احضار کرده تا اعتراض و نگرانی عمیق خود از قانونی در پارلمان این کشور علیه یهودیان را ابراز کند.

در این بیانیه ادعا شده که قانون پارلمان لهستان ۹۰ درصد از درخواست‌های یهودیان برای تملک اموالی را که توسط حکومت آلمان نازی توقیف شده بود، رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، معاون وزارت خارجه لهستان نیز اعلام کرد که روز دوشنبه کاردار سفارتخانه رژیم صهیونیستی در این کشور را برای اعتراض به احضار سفیر خود، فراخوانده است.

بر اساس لایحه‌ای که مجلس سُفلای لهستان آن را روز جمعه به تصویب رسانده، تمام شکایت‌های املاکی که طی سی سال گذشته حل و فصل نشده‌، مشمول قانون مرور زمان خواهد شد و پرونده آن مختومه می‌شود.

پیش از این، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان در واکنشی تند به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه قانونی در مجلس این کشور، تاکید کرد ورشو هیچ غرامتی بابت اقدامات خصمانه آلمان به تل‌آویو پرداخت نمی‌کند.

تل‌آویو اعلام کرده، قانونی که مجلس سفلای لهستان آن را به تصویب رسانده مانع آن می‌شود که یهودیان املاکشان را پس بگیرند و به افرادی که از واقعه ادعایی هلوکاست نجات پیدا کرده‌اند، خسارت داده نمی‌شود.