ماس: داعش از عراق و سوریه فراتر رفته است

 « هایکو ماس » وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه هشدار داد که گروه تروریستی داعش در حال پاگرفتن فراتر از عراق و سوریه است.

هایکو ماس با اشاره به افزایش فعالیت های این گروه تروریستی در افغانستان و آفریقا گفت: «داعش در عراق و سوریه به عقب رانده شده، اما مغلوب نشده است».

ماس این سخنان را در آستانه جلسه با همتایانش در ائتلاف ادعایی مبارزه با داعش که امروز در رم پایتخت ایتالیا آغاز می شود، مطرح کرده است.

وزیر خارجه آلمان گفت: «ما در رم روشن و صریح خواهیم گفت که اجازه نمی دهیم تروریست ها حتی در آفریقا هم به اندازه یک وجب پیشروی داشته باشند».

ائتلاف به رهبری آمریکا برای بحث و گفتگو درباره راهبردهای مبارزه با تروریسم امروز دوشنبه در رم پایتخت ایتالیا گرد هم می آیند. وزرای خارجه ۸۳ کشور عضو این ائتلاف قرار است مبارزه (ادعایی) علیه گروه های تروریستی در سوریه و عراق و همچنین در آفریقا و افغانستان را بررسی کنند.

  برگزاری این نشست در حالی است که اعضای ائتلاف و در رأس آنها آمریکا، بخشی از حضور بلند مدت در غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) را به اسم مبارزه ادعایی با داعش توجیه می کنند حال آنکه در عمل، با سنگ اندازی در مسیر گروه های مقاومت عراق و سوریه، باعث تقویت هر چه بیشتر تروریسم در منطقه شده اند.