ترامپ: جمهوری خواهان هیچ کمکی برای پیروزی من در انتخابات نکردند

 دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا با همدستی برخی از اعضای دولت پیشین تصمیم گرفتند هیچ اقدامی برای پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهور ی انجام ندهند.

ترامپ روز گذشته از مک کانل و ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا به شدت انتقاد کرد. این دو نفر پیشتر گفته بودند دموکرات‌ها از طریق رای گیری دیجیتال و ایمیلی تقلب گسترده‌ای در انتخابات انجام دادند.

رییس جمهور پیشین آمریکا در این باره گفت: با اینکه جمهوری خواهان به گفته خودشان از تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به دست دموکرات‌ها آگاه بودند، ولی هیچ اقدامی برای پیروزی من و نیز مقابله با آن‌ها انجام ندادند.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای که دیروز منتشر کرد به شدت از رویکرد دوگانه جمهوری خواهان در قبال وی انتقاد و آن‌ها را متهم به ریاکاری و عدم احترام به خود کرد.

نمایندگانی از جمهوری خواهان اخیراً در نامه‌ای اعلام کردند ترامپ باید بازی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را تمام کند چرا که طبق گفته‌های دادگستری آمریکا هیچ شواهدی مبنی بر تقلب در روند رای گیری وجود ندارد، ضمن اینکه رییس جمهور پیشین هم هیچ مدرکی دال بر ادعا‌های خود در این باره ارائه نکرده است.

این نامه موجب عصبانیت ترامپ در یکی دو روز گذشته شده و واکنش تند وی را در پی داشته است.

همچنین ویلیام بار، وزیر دادگستری پیشین آمریکا نیز برخلاف ادعاهای پیشین خود به تازگی در کتابی که قرار است به زودی منتشر شود ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را مزخرف خوانده بود.

دونالد ترامپ از زمان اعلام نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری که حدود شش ماه پیش برگزار شد به آن معترض بود و اعتقاد داشت دموکرات‌ها با تقلب و دستکاری در آرا باعث پیروزی جو بایدن شده اند. او تا به امروز در تمام محافلی که حضور داشته ادعای تقلب گسترده در انتخابات را مطرح و اعلام کرده قطعا در انتخابات دور بعد پیروز خواهد شد.