ادامه گفت‌وگوهای قاهره با هیأت اسرائیلی درباره غزه

مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر بزودی دور جدید گفت‌وگوها با هیأت رژیم صهیونیستی به منظور آگاهی از نقطه نظرات کابینه جدید این رژیم به نخست‌وزیری « نفتالی بنت » را آغاز می‌کند.

مسئولان مصر در دیدار با هیأت امنیتی اسرائیل چندین پرونده درباره غزه، ترتیبات آتش‌بس و امضای توافق تبادل اسرا را بررسی می‌کنند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، مصر چند روز پیش نقشه راهی به منظور حفظ آرامش و تداوم آتش‌بس ارائه کرده و گروه‌های فلسطینی در غزه نیز با آن موافقت کرده و به میانجی‌گران مصری مهلت داده‌اند تا تلاش‌های خود را برای شکست محاصره غزه و آغاز عملیات بازسازی این منطقه، ادامه دهند.

بنابراین گزارش، هنوز مشخص نیست که هیأت امنیتی اسرائیل در دور تازه گفت‌وگوها حامل دیدگاه جدیدی هست یا خیر و این در حالی است که کابینه اسرائیل به میانجی‌گران مصری تأکید کرده تمایل به حفظ آرامش در غزه دارد و قرار است کابینه رژیم صهیونیستی درباره عدم مرتبط کردن پرونده بازسازی نوار غزه و تبادل اسراست.

پیشتر یک منبع آگاه فلسطینی گفته بود که رژیم صهیونیستی از خواسته خود مبنی بر مرتبط کردن پرونده بازسازی و رفع محاصره غزه با قضیه تبادل اسرا عقب‌نشینی کرده است.

این منبع در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» گفت که پافشاری مقاومت فلسطین بر مواضع خود باعث شد که رژیم اشغالگر پرونده محاصره و بازسازی نوار غزه را از پرونده نظامیان اسیر در نزد مقاومت فلسطین تفکیک کند.

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی اخیرا طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.