فشار ترامپ به جمهوری خواهان برای تغییر نتیجه انتخابات

 براساس اطلاعات افشا شده مکالمات صوتی، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری با برخی جمهوری خواهان در ایالت آریزونا تماس گرفته و از آن‌ها خواسته بود نتایج شمارش آرا را به نفع وی تغییر دهند.

بر این اساس، برخی مدارک جدید نشان می‌دهد شماری از جمهوری خواهان عالی رتبه در ایالت آریزونا به تماس‌های ترامپ و متحدانش پاسخ نمی‌دادند چرا که می‌دانستند او قصد دارد از آن‌ها بخواهد پیروزی جو بایدن و دموکرات‌ها در این ایالت را منتشر نکنند.

براساس اطلاعات افشا شده درباره مکالمات تلفنی، چند روز پیش از اعلام پیروزی قطعی جو بایدن توسط کنگره آمریکا در انتخابات، دونالد ترامپ با جورجیا رافنسپرگر، یکی از مقامات اجرایی ایالت آریزونا تماس گرفته بود و با تحت فشار قرار دادن وی، از او خواسته بود با دستکاری در آراء، شکست بایدن در این منطقه را اعلام کند.

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در ایالت آریزونا تا به حال چندین بار صحت شمارش آراء و انتخابات در این ایالت را تایید کرده اند و هر گونه تقلب یا استفاده از آرای جعلی در این منطقه را رد کرده اند. ادعایی که ترامپ و طرفدارانش هنوز پس از گذشت نزدیک به شش ماه از زمان پیروزی بایدن به آن اعتراض دارند.