افزایش رسوایی اخلاقی و فرار نظامیان اسرائیلی از خدمت در ارتش

 روزنامه معاریو در خبری که امروز منتشر شد، تاکید کرد شمار دختران اسرائیلی که از خدمت سربازی فراری هستند به مرز 45 درصد رسیده است.

این روزنامه عبری زبان به نقل از رئیس شعبه برنامه ریزی نیروی انسانی ارتش اسرائیل اعلام کرد، طی 5 سال گذشته شاهد افت شدید گرایش جوانان به حضور در ارتش اسرائیل و خدمت در آن هستیم.

سرهنگ امیر فادمانی، رئیس بخش برنامه ریزی نیروی انسانی ارتش اسرائیل که در نشست کمیسیون امور خارجی و دفاع کنست سخن می‌گفت، فاش کرد، نسبت حضور مردان در ارتش به 67 درصد و در میان زنان فقط 55 درصد تنزل پیدا کرده است و بقیه تمایلی به حضور در ساختار ارتش ندارند.

از سوی دیگر روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که در صفحه 18 این روزنامه منتشر شد، خبر از یک رسوایی اخلاقی دیگر در پایگاه‌های ارتش اسرائیل داد و از تجاوز یکی دیگر از افسران اسرائیلی به زنان نظامی زیر دست خود پرده برداشت.

لیلاک شاوال خبرنگار امور نظامی و امنیتی این روزنامه عبری زبان گزارشی را در رابطه با تجاوز و سوء استفاده جنسی یک افسر ارتش اسرائیل از یکی از سرباز زن اسرائیل و حتی فیلم برداری از این تعرض تهیه و منتشر کرد.

بر اساس روایت این رسانه عبری زبان، رسوایی در پایگاه هوایی «حاتسریم» در صحرای نقب رخ داد و تحقیقات نشان می‌دهند این افسر اسرائیلی بارها به این سرباز زن تجاوز کرده است.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، بسیاری از پرونده‌های تجاوز جنسی در ارتش اسرائیل رسانه‌ای نمی‌شوند در حالی که به اعتقاد کارشناسان بسیاری از این حوادث اصولا به دلایل مختلفی همچون ترس از رسوایی به شکایت منجر نمی‌شوند.