اقدام فوری جامعه بین المللی برای برملا کردن تخلفات اسرائیل

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان بر ضرورت اقدام فوری جامعه بین المللی برای برملا کردن تخلفات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «ریاض المالکی» در ملاقات با اعضای هیات‌های دیپلماتیک خارجی در فلسطین در مقر وزارت خارجه تشکیلات خودگردان به اوضاع بهداشتی دشوار اسرا در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی  و اقدامات سرکوبگرانه اداره زندان‌های این رژیم علیه اسرا و به خصوص اسرای بیمار پرداخت.

المالکی همچنین گفت:  سیاست بازداشت اداری اسرائیل مغایر با توافقنامه‌های ژنو و قانون بین الملی است و «الغضنفر ابوعطوان» اسیر فلسطینی از دو ماه پیش تاکنون علیه این سیاست اسرائیل اعتصاب غذا کرده و وضعیت سلامت او بسیار وخیم شده است.

رژیم صهیونیستی ابوعطوان شهروند ۲۸ ساله فلسطینی را در اکتبر 2020 به اسارت گرفت و وضعیت او را به بازداشت اداری تغییر داد و دو حکم بازداشت اداری به مدت هر کدام شش ماه برای او صادر کرد؛ اما او در پنجم ماه مه گشته در اعتراض به بازداشت اداری خود اعتصاب غذای باز کرده است.

المالکی خواستار تحرک فوری جامعه بین المللی برای رسوا کردن رژیم صهیونیستی و تلاش برای محکومیت گسترده تر سیاست‌های زندان‌های این رژیم علیه اسرا شد و گفت: جامعه بین الملل باید با حمایت از خواسته اسرای فلسطینی در لغو سیاست بازداشت اداری برای آزادی همه اسرای فلسطینی تلاش کند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان از اعضای هیات‌های دیپلماتیک خارجی در فلسطین خواست تخلفات رژیم صهیونیستی را برملا کنند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که حال الغضنفر ابو عطوان وخیم است و گزارش‌های پزشکی نشان می‌دهد که او با سه احتمال خطرناک اعم از فلج شدن، بروز مشکل سلامتی مزمن و صعب العلاج و خطر مرگ ناگهانی مواجه است.   

بازداشت اداری، بازداشت بدون محاکمه است که مدت زمان هر حکم صادره نیز شش ماه می‌باشد.

این دومین اعتصاب غذای این اسیر فلسطینی است و او در سال ۲۰۱۹ نیز دست به اعتصاب غذا زده بود.

حدود ۵۳۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ زن، ۲۵۰ کودک و حدود ۵۲۰ بازداشتی اداری (بدون محاکمه) در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.