درخواست قرقیزستان از ترکیه

پس از حمله راگتی گسترده به پایگاه « عین الاسد » در استان الانبار عراق (غرب)، نیروهای آمریکایی از ورود یک گروه امنیتی به این پایگاه ممانعت به عمل آوردند.

یک منبع امنیتی، امروز (پنجشنبه)، به پایگاه خبری «المعلومه» گزارش داد که این گروه امنیتی بلندپایه برای ارزیابی خسارت‌های ناشی از حمله راکتی به عین الاسد رفته بود که از ورودش به این پایگاه جلوگیری شد.

منبع مذکور در این خصوص گفت: «نیروهای آمریکایی از یک گروه امنیتی به ریاست یک افسر بلندپایه که برای ارزیابی خسارت‌های ناشی از حمله راکتی دیروز، قصد ورود به ساختمان پایگاه عین الاسد در ناحیه "البغدادی" در شهرستان "هیت" در غرب الانبار داشت، جلوگیری کردند».

منبع مذکور ادامه داد: «اطلاعات حاکی از آن است که تلفات انسانی و خسارت‌های مادی زیادی به نیروهای آمریکایی مستقر در داخل این پایگاه وارد شده است».

این منبع همچنین اضافه کرد: «نیروهای آمریکایی از عبور خودروهای امنیتی در مقابل این پایگاه یا حرکت آن‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر ممانعت به عمل آوردند».

وی همچنین اظهار داشت: «نیروهای آمریکایی میزان خسارت‌هایی را که در پی حمله شدید [دیروز] به نیروهایشان در این پایگاه وارد شد، پنهان می‌کنند».

این گزارش در حالی منتشر شده است که شامگاه چهارشنبه نیز یک مقام پنتاگون به شبکه «اسکای نیوز» خبر داد: «در میان مجروحان حمله به پایگاه عین الاسد دو تن آمریکایی بودند».

منابع عراقی، بعدازظهر روز گذشته، از شلیک ده‌ها راکت به سمت پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر دادند. پس از انتشار گزارش حمله، گروهی به نام «ثأر المهندس» رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد را با ۳۰ راکت گراد هدف حمله قرار داده است.

با این حال، «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی مدعی شد که این پایگاه با چهارده راکت هدف قرار گرفته است.

مارتو همچنین در پیامی اعلام کرد که سه نظامی در این حمله مجروح شده‌اند و تنها پس از گذشت چند دقیقه و با اصلاح پیام پیشین خود گفت که این حمله به جراحت دو تن منجر شده است.

پس از تأیید این حمله از سوی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، منابع خبری گزارش دادند که بالگردهای آمریکا به صورت گسترده بر فراز عین الاسد به پرواز درآمده‌اند.

از سوی دیگر، منابع عراقی بامداد روز گذشته، گزارش داده بودند که محل استقرار نیروهای آمریکا در اربیل (شمال عراق)‌ با ۲۰ راکت و سه پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

همزمان با انتشار گزارش حمله محل استقرار نظامیان آمریکا در عین الاسد، منابع سوری نیز خبر دادند که بزرگترین پایگاه آمریکا در شرق سوریه نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.