ادعای رسانه صهیونیستی درباره احتمال تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی و حماس

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد مذاکرات غیرمستقیم بین هیئت صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در قاهره به مرحله‌ای رسیده که فقط چند هفته پس از تشدید تنش‌ها در نوار غزه ، دو طرف در حال رفتن به سوی دور دیگری از نبرد نظامی هستند.

این روزنامه به نقل از منبع امنیتی خود اذعان کرد: موضع خشونت‌بار اسرائیل از زمان جنگ ۱۱ مه نسبت به گذرگاه «کرم ابو سالم» به قدری تند بود که در برخی از موارد فقط مایحتاج ضروری از جمله مواد غذایی، دارو و سوخت مجاز به جابه‌جایی بودند و تقریبا همه صادرات ممنوع بود.

این منبع آگاه در خصوص مذاکرات صلح قاهره نیز به موقعیت حماس اشاره کرد که پس از جنگ ۱۲ روزه غزه قوی‌تر شده است، در حالی که حمایت مردمی از جنبش فتح به رهبری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان رو به زوال است.

پیشتر جنبش حماس تهدیدات مسئولان رژیم صهیونیستی درباره حمله جدید به نوار غزه را تلاشی برای ترمیم وجهه ارتش اشغالگر دانسته و حازم قاسم، سخنگوی این جنبش در این خصوص اعلام کرد: این تهدیدات برای عرضه برخی توهمات به اسرائیلی هاست و ملت فلسطین به این تهدیدات عادت کرده است و این تهدیدات هیچ ترسی در دل فلسطینیان و مقاومت ایجاد نخواهد کرد.