هشدار مقامات آمریکایی درباره گرمای جهنمی در این کشور

 موج گرما ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله کالیفرنیا را در بر گرفته است.

بر این اساس، ایالت کالیفرنیا با رکوردی جدید در رابطه با موج گرما روبرو شده که مصرف برق را به شدت بالا برده است. موج گرما همچنین به گسترش آتش سوزی در جنگل‌ها و بوته زار‌ها و خشکسالی دامن زده است.

دمای هوا در شهر ساکرامنتو به ۴۱ درجه سانتیگراد رسیده و پیش بینی می‌شود در روز شنبه به ۴۴ درجه سانتیگراد نیز برسد. مقامات کالیفرنیا از ساکنین خواسته اند که مصرف آب و برق خود را کاهش دهند.

هشدار افزایش دما هم برای بخش‌هایی از ایالت نوادا صادر شده است. اداره ملی هواشناسی آمریکا گفته است موج کنونی گرما ممکن است رکورد گرم‌ترین روز در برخی بخش‌های این کشور را بشکند.

به مردم هشدار داده شده است که اقدامات احتیاطی را رعایت کنند. علت گرمای شدید هوا که پیشبینی شده ادامه هم داشته باشد، استقرار یک توده هوای پرفشار عنوان شده است. با افزایش دما به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد در ایالت‌های اورگان و واشنگتن، سازمان هواشناسی آمریکا درباره سرایت موج گرما به ایالت‌های همجوار نیز هشدار داده است.

مسئولان محلی همچنین درباره خطرات جانی گرمای شدید به شهروندان هشدار داده اند و مکان‌های عمومی مجهز به سرمایش به روی عموم باز شده است. برآورد می‌شود ۳۱ میلیون آمریکایی در معرض گرمای شدید و بی سابقه هوا قرار دارند.