واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا

 سفارت روسیه در آمریکا تحریمها ی اخیر واشنگتن علیه مسکو را در مغایرت با بیانیه‌های نشست ژنو در راستای عادی سازی روابط میان دو کشور ارزیابی کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد آخرین تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه شرکت‌های روسی، با بیانیه‌های نشست ژنو که خواستار عادی سازی روابط دوجانبه است، مغایرت دارد.

این بیانیه می‌افزاید: این (اقدام) یک مرحله مقابله‌ای دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های تعمدی واشنگتن برای محدود کردن دسترسی شرکت‌های داخلی به فن آوری‌های با دقت بالا از خارج است. این (اقدام) اساساً با اظهارات مقامات آمریکا از جمله در اجلاس ژنو، در مورد لزوم عادی سازی تمامی روابط دوجانبه مغایرت دارد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه بیش از ۳۴ نهاد دیگر را به لیست تحریم‌های خود افزود که در میان آن‌ها ۱۴ نهاد چینی و چندین نهاد روسی قرار دارند. ۶ شرکت دیگر نیز به دلیل کمک به برنامه‌های نظامی روسیه در این فهرست قرار گرفته‌اند.

در بخشی از متن این بیانیه ادعا شده است: «ما همچنان به کنترل سفت و سخت خودمان بر دولت‌ها، شرکت‌ها و افرادی ادامه می‌دهیم که مسئول رساندن کالا‌هایی با اصالت آمریکایی به کشور‌هایی از جمله «ایران، روسیه و چین» باشند که نمادی از کشور‌هایی با فعالیت‌های خرابکارانه هستند، چنین اقداماتی منافع امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند و با ارزش‌های ما مغایرت دارد.»