حزب الله خواب را از چشمان صهیونیستها ربوده است

یک مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی اعلام کرد، فاصله چندانی با جنگ سوم لبنان نداریم و این جنگ به طور حتم در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

پایگاه اطلاع رسانی واللا نیوز در گزارشی به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه امنیتی اسرائیلی خبر داد، مشکل بزرگ اقتصادی که لبنان با آن دست به گریبان است بیش از هر چیز می‌تواند زمینه وقوع جنگ جدید با اسرائیل را فراهم کند.

این مسئول که واللا نامی از وی نبرد تاکید کرد: حزب الله با وجود مشکلات شدید اقتصادی حزب الله موفق شده است در مناطق خود کنترل قابل توجهی بر روی شرایط اقتصادی داشته باشد در حالی که در بعد نظامی هم روز به روز توانمندی موشکی و موشک‌های پیشرفته حزب الله تقویت می‌شوند.

او به مسئولین اسرائیلی توصیه کرد به شدت به دنبال تقویت توانمندی نظامی خود باشند زیرا اطلاعات رسیده از برتری و دست بالای حزب الله در جنگ آتی حکایت دارد، در حالی که همچنان این نگرانی وجود دارد در صورت وقوع جنگ، ارتش لبنان هم در کنار حزب الله صف آرایی کند.

در این میان شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در پایگاه اطلاع رسانی خود با اشاره به کشف سلاح و مهمات در شمال فلسطین اشغالی اعتراف کرد این کشف بیش از آن که یک پیروزی محسوب شود، یک شکست و ناکامی است.

شای لوی نویسنده این گزارش اذعان دارد گرچه این اقدام موفقیت آمیز محسوب شده و یکی از بزرگترین عملیات کشف سلاح در چند سال اخیر به حساب می‌اید اما همچنان پرسش‌هایی در رابطه با این عملیات بی پاسخ باقی مانده‌اند.

به اعتقاد نویسنده اگر واقعا آن گونه که گفته می‌شود این سلاح‌ها برای انجام عملیات ضد اسرائیلی وارد شده‌اند چرا هیچ کس در داخل اسرائیل دستگیر نشده است؟

حال اگر این سلاح‌ها آن گونه که برخی از کارشناسان پلیس اسرائیل اعلام می‌کنند برای باندهای تبهکار اسرائیلی قاچاق شده‌اند، باز هم اسرائیل در معرض یک جنگ بزرگ در داخل اسرائیل اتفاق خواهد افتاد.

اما پایگاه اطلاع رسانی واللا به نقل از منابع آگاه امنیتی خبر داد دست کم ۱۰۰ قطعه سلاح طی یک ماه گذشته در شمال (فلسطین اشغالی) و در حین قاچاق از داخل لبنان کشف و ضبط شده است.

این رسانه عبری زبان به نقل از کارشناسان ارتش اسرائیل ادعا کرد، حزب الله در حال تاسیس زیر ساخت‌های ضد اسرائیلی در داخل اسرائل است، براساس ارزیابی انجام گرفته توسط مسئولین نظامی اسرائیلی حزب الله در صدد تشکیل هسته‌های نظامی است که بتوانند از داخل اسرائیل دست به عملیات بزنند امری که می‌تواند در صورت وقوع جنگ آتی با حزب الله شرایط امنیتی اسرائیل به شدت متزلزل کند.

منابع مطلع به روزنامه یدیعوت آحارانوت هم خبر دادند، حزب الله سال‌هاست که چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

کارشناسان با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌های اسرائیلی در رابطه با کشف دستکم پنج عملیات قاچاق سلاح به داخل مناطق شمال (فلسطین اشغالی) پرسیدند، ارتش اسرائیل در کشف چند مورد ناتوان بوده است؟

دغدغه دیگر محافل امنیتی اسرائیل هم گسترش سلاح‌های غیر مجاز در دست مهاجران صهیونیست است که براساس برآوردهای صورت گرفته حدود ۴۰۰ هزار قطعه تخمین زده می‌شوند.