خیز دوباره کرونا در آمریکا

 نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با انتشار این خبر نوشت: افزایش یکباره این شمار از مبتلایان به ویروس کرونا در این بخش از آمریکا زنگ های خطر را به صدا در آورده است.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: این برای نخستین باز از ماه مارس گذشته بدین سو است که در سه روز پیاپی و  در هر روز، یکهزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ثبت و گزارش می شود.

بنابراین گزارش در روز جمعه ۱۸تیرماه ۱۴۰۰، یکهزار و ۴۴ مورد، در روز شنبه ۱۹ تیرماه یکهزار و ۱۱۱مورد و در روز یکشنبه یکهزار و ۱۱۳ مورد جدید  ابتلا به ویروس کرونا در ناحیه لس آنجلس گزارش و ثبت شد.

بنابر گزارش نشریه لس آنجلس تایمز: چهار میلیون و ۶۷۰ هزار نفر از ساکنان این بخش از ایالت کالیفرنیا درحالی بطور کامل واکسینه شده اند که با این وجود  ۲۸۰ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد  نتیجه آزمایش ابتلای آنها به کرونا مثبت ، ۱۸ هزار و ۶۸۰ نفر بستری و یکهزار و ۸۶۸ نفر نیز به علت ابتلا به کووید-۱۹جان باختند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا کنون در سراسر جهان از مرز ۱۸۷ میلیون نفر گذشته که از این تعداد بیش از چهار میلیون نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ که از این تعداد ۶۲۲هزار نفر جان باخته اند در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار دارد.