کناره گیری الکاظمی، خواسته یک گروه مقاومت عراقی

گروه مقاومت « کتائب حزب‌الله » عراق نیز، امروز، دولت مصطفی الکاظمی را مسئول جنایات مافیاهای بخش بهداشت در عراق دانست که پشت پرده آتش‌سوزی‌ اخیر در بیمارستان «امام حسین» -علیه‌السلام- قرار دارد.

کتائب حزب‌الله عراق، ضمن توصیه به الکاظمی به کناره‌گیری از قدرت، طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: پشت پرده آتش‌سوزی‌های برنامه‌ریزی شده علیه بخش‌های بهداشت بویژه مراکز قرنطینه مبتلایان به کرونا و کشتار آنها به این شیوه وحشیانه، مافیاهای فساد وزارت بهداشت قرار دارند  و دولت کنونی مسئول اقدامات مجرمانه آن است.

در ادامه این بیانیه این سوال مطرح شد که «آیا جنایت بیمارستان امام حسین در الناصریه نیز مانند جنایات سابق خواهد بود بدون آن‌که دولت الکاظمی مسئولیت اخلاقی آن را برعهده گیرد و اعلام شکست کند و به احترام احساسات عراقی‌ها، از قدرت بدون پشیمانی کنار رود؟».

کتائب حزب‌الله در پایان این بیانیه نیز ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان، آرزوی صبر برای بازماندگان برای زخمی‌ها شفای عاجل آرزو کرد.

آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در بیمارستان آموزشی «امام حسین» (ع)، در استان ذی‌قار  به کشته شدن شدن ۸۸ نفر و زخمی شدن ۱۰۰ نفر، منجر شد.

در پی قربانی شدن ده‌ها شهروند عراقی در این بیمارستان،  نخست‌وزیر طی یک نشست فوق‌العاده، مجموعه دستوراتی را صادر کرد که عبارتند از:

۱- اعزام فوری یک تیم از برخی از وزرا و فرماندهان امنیتی از بغداد به استان ذی‌قار برای بررسی اقدامات میدانی

۲- ارسال کمک‌ها و فوریت‌های پزشکی و امداد رسانی از وزارت‌خانه‌های مختلف به استان ذی‌قار

۳- شهید محسوب کردن تمامی قربانیان این حادثه و تسهیل انتقال کلیه بیمارانی که وضعیت آن‌ها وخیم گزارش می‌شود به خارج از کشور

۴- بازداشت مدیر بهداشت ذی قار، رئیس بیمارستان امام حسین (ع) و رئیس آتش‌نشانی این استان و بازجویی ازآنها

۵- اعلام عزای عمومی

۶- آغاز تحقیق فوق‌العاده دولتی برای بررسی دلایل وقوع این حادثه