نقشه آمریکا برای تخلیه قدس از مسیحیان

مطران عطا الله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌‌المقدس گفت که فلسطینیان مسیحیان در این سرزمین مقدس اصالت دارند و آنها متجاوز یا کالا وارداتی از هیچ کجای دنیا نیستند و نباید پیشنهادهای مهاجرت را بپذیرند.

به گزارش القدس العربی، حنا افزود: مسیحیان فلسطینی به خوبی می‌دانند که  مثل دیگر هموطنان با چالش‌ها، دشواری‌ها و شرایط ناسالمی روبه رو هستند؛ اما با این وجود، آنها ثابت قدم هستند و در وطن خود باقی می‌مانند، اصالت مسیحی و فلسطینی خود را حفظ می کنند و سرزمینشان را ترک نخواهند کرد.

سراسقف کلیسای روم ارتدوکس قدس گفت: معدود کسانی هستند که ادعا می‌کنند دلشان به حال مسیحیان می‌سوزد و از طرف آمریکا و دیگران با سم پاشی و بهانه‌های واهی که اصلا قابل توجیه یا پیرش نیست، تلاش می‌کنند مسیحیان را به مهاجرت از فلسطین و ترک سرزمینشان تشویق کنند.

وی تاکید کرد: محور صهیونیستی هیچ کاری با مسیحیت ندارد، اما درگیر یک پروژه قدیم و جدید است که هدف آن تخلیه  شرق از مسیحیان است.

مطران حنا گفت: ما به خوبی می‌دانیم که اوضاع در شرق بر وفق مراد نیست و به خوبی می‌دانیم که چالش‌ها و دشواری‌هایی زیادی وجود دارد؛ اما باز هم می‌دانیم که مسیحیت به ما صبر و تحمل و نه فرار و مهاجرت را آموخته است. بس است هر چقدر که مهاجرت باعث کاهش تعداد مسیحیان در شرق و به خصوص در فلسطین شد و به نظر می‌رسد که  ابزارهای مشکوکی برای تخلیه منطقه از مسیحیان به کار گرفته شده است.

سراسقف کلیسای قدس تاکید کرد: من به مسیحیان فلسطینی می‌گویم از حرف‌هایی که شما را به ترک وطنتان تحریک می‌کنند متاثر نشوید. جایی زیباتر از فلسطین در این دنیا نیست. با وجود همه دشواری‌هایی که موجب درد و رنج و ناراحتی است، مقاومت کنید و برای دفاع از سرزمینتان از خودگذشتگی داشته باشید.

وی با بیان اینکه تصور فلسطین بدون مسیحیان و تصور شرق بدون حضور اصیل مسیحیان ممکن نیست، گفت: مسیحیان  در رشد فکری، معنوی و انسانی  شرق سهیم بوده‌اند.

مطران حنا گفت: دشمنان برای آواره کردن ما نقشه کشیده‌اند. آنها هیچ خیر سرزمین‌های ما، جوامع ما و روابط خوب و برادرانه و انسانی میان اقوام مشرق زمین را نمی‌خواهند. خود را از جامعه عربی و فلسطینی دور نکنید.