پیشتازی اتحادیه اروپا از آمریکا در فرآیند واکسیناسیون کرونا

 این در حالی است که اتحادیه اروپا پیشتر ماهها از این مسئله از آمریکا عقب افتاده بود و انتقادهایی علیه رهبران اروپا در موضوع واکسیناسیون عمومی مطرح شده بود.

"تییری برتون" یک کمیسیونر اروپا در توییتر در این زمینه نوشت: ما قولش را داده بودیم و انجام شد. اتحادیه اروپا این هفته از آمریکا در زمینه بیشترین میزان واکسیناسیون دوز اول در جهان پیشی گرفت.

کلمنت بون وزیر امور اروپای فرانسه نیز به نقل از آمار تارنمای" دنیای ما از دید اطلاعات " عنوان کرد که ۵۵.۵ درصد از جمعیت اتحادیه اروپا یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در این میان کشور مالت بسیار بالاتر از میانگین اعلام شده عمل کرده به طوریکه بیش از ۸۵ درصد از بزرگسالان در این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 اوایل سال ۲۰۲۱ بود که استراتژی اتحادیه اروپا برای فرآیند واکسیناسیون کرونا مورد انتقاد قرار گرفت.

 پیشتر در ماه فوریه اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا به اشتباهات در روند تعیین استراتژی مربوط به واکسیناسیون در اتحادیه اروپا اعتراف کرده بود.

این اعلام از سوی اتحادیه اروپا در مورد میزان واکسیناسیون عمومی در حالی مطرح شده است که گسترش گونه دلتا کرونا مقامات کشورهای اروپایی را به شدت نگران کرده و برخی کارشناسان نیز نسبت به تاثیر کم واکسن کرونا در برابر گونه دلتا ابراز نگرانی کرده اند.

شیوع گسترده تر کرونا دلتا ممکن است بار دیگر دولتهای اروپایی را به اجرای محدودیت های بیشتر مجبور کند.

در هلند از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون بیش از ۳۸ درصد از شهروندان این کشور به صورت کامل واکسینه شده‌اند که این میزان بیش از سه برابر میانگین جهانی است. اسپانیا نیز به سومین کشور اتحادیه اروپا با بالاترین میزان واکسیناسیون علیه کرونا تبدیل شده است.