محمد بن سلمان به دنبال جاسوسی از سیاستمداران لبنانی

  روزنامه فرانسوی لوموند اعلام کرد محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی به دنبال جاسوسی از سیاستمداران لبنانی از جمله میشل عون ، رئیس جمهور لبنان بوده است.

لوموند اعلام کرد: محمد بن سلمان به دنبال جاسوسی از سعد حریری، جبران باسیل (رهبر جنبش آزاد میهنی) و سرتیپ عباس ابراهیم (مدیر سازمان امنیت لبنان) بوده است. این نشریه همچنین فاش کرد بن سلمان به دنبال جاسوسی از ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان و نیز «حسن خلیل» وزیر سابق دارایی این کشور بوده است.

این نشریه همچنین فاش کرد ولیعهد سعودی به دنبال جاسوسی از روزنامه نگاران حاضر در لبنان از جمله «غسان بن جدو» و «ابراهیم الامین» بوده است. بر پایه این گزارش، حکومت‌های عربستان سعودی و امارات بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تلاش کرده‌اند از طریق جاسوس‌افزار «پگاسوس» دست به جاسوسی از مقامات لبنانی بزنند.

گفتنی است پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند بسیاری از فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، وکلا در سراسر جهان، هدف بدافزاری قرار گرفته اند که یک شرکت صهیونیستی آن را به شماری از کشور‌ها فروخته است.

بنا به اخباری که به دست رسانه‌ها رسیده، شماره تلفن پنجاه هزار نفر از طریق این شرکت کنترل می‌شده است. با این حال این شرکت صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده این گزارش، بر پایه «برآورد‌های نادرست و تئوری‌های اثبات نشده» نگاشته شده است.