اتهام زنی انگلیس به چین درباره حملات سایبری

انگلیس  به متحدان اروپایی خود پیوست و پکن را متهم کرد و آن را مسئول حمله سایبری به  یک شبکه‌ رایانه‌ای بین المللی دانست.

دولت انگلیس، دولت چین را مسئول حملات سایبری علیه یک شبکه رایانه‌ای بین المللی دانست و از پکن خواست مسئولیت این اقدام را به عهده بگیرد.

بر اساس اتهامات صورت گرفته علیه دولت چین از سوی کشور های اروپایی و آمریکا، گفته می‌شود هکر‌های حمایت شده از سوی پکن، با استفاده از سرور‌های (مایکروسافت اکسچنج) (Microsoft Exchange) به شبکه‌های رایانه‌ای در سراسر جهان دسترسی پیدا کردند و بیش از ۳۰ هزار سازمان در  آمریکا را به خطر انداخته‌اند و بسیاری از سازمان‌های دیگر در سراسر جهان را نیز تحت تأثیر قرار دادند.

دولت انگلیس اعلام کرد: این حمله سایبری یک الگوی رفتاری بی پروا، اما آشنا بود. دولت چین باید به این خرابکاری‌ها پایان دهد و وزیر امور خارجه باید در بیانیه‌ای این را اعلام کند و به دولت چین در این باره هشدار دهد.

وزارت خارجه انگلیس هم  در بیانیه‌ای وزارت امنیت ملی چین را مسئول این حملات سایبری دانست.

گفته شده این حمله سایبری امکان جاسوسی گسترده را فراهم کرد که شامل کسب اطلاعات شخصی و بسیار محرمانه است.

لندن از پکن خواسته است تا بار دیگر به تعهد خود در قبال انگلیس در سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از توافق نامه جی ۲۰ مبنی بر انجام  ندادن یا حمایت از حملات سایبری عمل کند.

در همین حال، دولت نروژ با مطرح کردن اتهامات مشابه، چین را مسئول حمله سایبری به استورتینگه، قوه مقننه عالی این کشور دانست.

در حالی که سرویس‌های امنیتی نروژ هنوز تحقیقات خود را در این باره ادامه می‌دهند، اما ادعا می‌کنند حملات سایبری در ۱۰ مارس از سوی چین از طریق سرور‌های مایکروسافت دلیل نقض داده‌ها در حساب‌های ایمیلی است.

 شورای اتحادیه اروپا روز گذشته از چین خواست تا علیه حملات سایبری که ادعا می‌شود از  داخل این کشور صورت گرفته و  بر اقتصاد و امنیت این اتحادیه تاثیر گذاشته است، اقدام کند.